Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>AT=Попова Когнітивна ергономіка онтології навчального$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Попова М. А. Когнітивна ергономіка онтології навчального призначення [Електронний ресурс] / М. А. Попова // Наукові записки Малої академії наук України. - 2020. - № 2. - С. 43-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2020_2_7 Наведений аналіз досліджень щодо використання онтологій для розроблення навчальних програм, створення описів їх змісту у вигляді курсів та інформаційних ресурсів, удосконалення механізмів рекомендацій академічних джерел і ресурсів, академічного оцінювання, менеджменту закладу вищої освіти, інтеграції академічних даних і сховищ на основі онтологій, який засвідчив, що онтології є корисним засобом організації інформації в освітньому процесі. Розглянуто критерії, методи та способи метричної оцінки онтологій щодо відповідності вимогам застосування, збільшення доступності інформації для засвоєння та отримання можливості повторного їх використання з метою зниження часових і фінансових витрат на модернізацію наявних і розроблення нових моделей баз знань. Наведено опис метрик когнітивної ергономіки, які впливають на сприйняття та здатність до запам'ятовування інформації, представленої в онтологіях. Визначено залежність ефективності онтології від її метрик, на основі якої надано перелік когнітивно-перцептивних принципів, що необхідно враховувати, розробляючи онтології навчального призначення. Розглянуто основи теорії когнітивного навантаження та її застосування у процесі розроблення навчальних ресурсів на основі онтологій. Наведено опис типів когнітивного навантаження, які може спричинити навчальна онтологія, з метою визначення способів її оптимізації. Надано практичні поради розробникам навчальної онтології для найбільш ефективного представлення інформації для її засвоєння. Наведено перелік засобів побудови онтологій, у тому числі навчального призначення. Описано основні способи представлення знань засобами когнітивної ІТ-платформи "Поліедр", що враховує особливості когнітивної ергономіки в процесі розроблення онтології навчального призначення.
|
|
|