Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>AT=Хмелевська Освітні ризики у контексті$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Хмелевська О. М. Освітні ризики у контексті людського розвитку [Електронний ресурс] / О. М. Хмелевська // Демографія та соціальна економіка. - 2016. - № 3. - С. 145-157. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dse_2016_3_14 Мета статті - обгрунтування підходів до визначення освітніх ризиків у контексті людського розвитку та їх класифікація. Це зумовило розгляд векторів розширення концепції людського розвитку, у тому числі щодо тлумачення поняття "людський розвиток" та діапазонів його якісного вимірювання, виявлення обумовленості основних аспектів людського розвитку та розкриття значущості освітньої компоненти, збагачення іншими концепціями, що також зорієнтовані на людину (соціального відторгнення, залучення, вразливості), і введення у категоріальний ряд поняття "ризику". Дослідження показало, що освіта визнана одним із базових елементів людського розвитку, залишається постійним і надійним інструментом його вимірювання, набуває нових функцій для реалізації свобод і можливостей людей. Беручи до уваги багатоаспектність змісту поняття "людський розвиток", загальні принципи функціонування сучасного освітнього простору та існування певних закономірностей людського розвитку, розглянуто освітні ризики, що мають універсальний характер, можуть виникати на етапі створення можливостей для людського розвитку та на етапі їх використання від індивідуального до суспільного рівня. Розроблено класифікацію освітніх ризиків людського розвитку містить їх види та структуру, враховує взаємопов'язаність та орієнтацію на інші аспекти людського розвитку. До освітніх ризиків людського розвитку запропоновано відносити ризики доступу, ризики участі, ризики якості та ризики використання освітнього потенціалу.
|
|
|