Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (2)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>AT=Fiedler Fake reviews in e-commerce$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
1.

FIedler M. 
Fake reviews in e-commerce marketing [Електронний ресурс] / M. FIedler, M. Kissling // Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. - 2020. - № 2. - С. 77-86. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknteu_2020_2_9
Online reviews have shown to be a significant source of information in the purchase decision process. The deceptive manipulation of reviews has become a substantial challenge for both the research and e-commerce industry. In this regard, scholars made the first attempts to analyze the motives and causes of these so-called fake reviews. However, there is still a lack of a comprehensive and differentiated overview on this topic. The present article seeks to fill this gap by reviewing the current state of research on user-related and supplier-related causes as well as the effects of fake reviews from the perspective of the recipient, supplier, and platform. Therefore, we contribute by deriving key research gaps.Online reviews have shown to be a significant source of information in the purchase decision process. The deceptive manipulation of reviews has become a substantial challenge for both the research and e-commerce industry. In this regard, scholars made the first attempts to analyze the motives and causes of these so-called fake reviews. However, there is still a lack of a comprehensive and differentiated overview on this topic. The present article seeks to fill this gap by reviewing the current state of research on user-related and supplier-related causes as well as the effects of fake reviews from the perspective of the recipient, supplier, and platform. Therefore, we contribute by deriving key research gaps.
Попередній перегляд:   Завантажити - 766.95 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського