Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (11)Журнали та продовжувані видання (1)Автореферати дисертацій (2)Реферативна база даних (14)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Нестерова М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 28
Представлено документи з 1 до 20
...
1.

Нестерова М. А. 
Когнитивные аспекты гуманитарных инноваций в социально-экономической сфере [Електронний ресурс] / М. А. Нестерова // Totallogy-XXI. Постнекласічні дослідження . - 2013. - № 30. - С. 274-281. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/totallogy_2013_30_21
Попередній перегляд:   Завантажити - 437.004 Kb    Зміст випуску     Цитування
2.

Нестерова М. А. 
Рациональность принятия решенийв когнитивной экономике [Електронний ресурс] / М. А. Нестерова // Молодий вчений. - 2014. - № 5(2). - С. 46-48 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2014_5(2)__12
Попередній перегляд:   Завантажити - 110.841 Kb    Зміст випуску     Цитування
3.

Нестерова М. А. 
Перспективы когнитивных практик в обучении (Перспективи когнітивних практик в навчанні) [Електронний ресурс] / М. А. Нестерова // Гілея: науковий вісник. - 2015. - Вип. 99. - С. 283-286. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_99_70
Попередній перегляд:   Завантажити - 334.222 Kb    Зміст випуску     Цитування
4.

Нестерова М. О. 
Когнітивістика та соціальна картина світу [Електронний ресурс] / М. О. Нестерова // Нова парадигма. - 2014. - Вип. 125. - С. 22-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nopa_2014_125_5
Попередній перегляд:   Завантажити - 445.949 Kb    Зміст випуску     Цитування
5.

Нестерова М. 
Інформаційно-когнітивні технології в системі вищої освіти суспільства знань [Електронний ресурс] / М. Нестерова // Вища освіта України. - 2015. - № 1. - С. 40-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_1_7
Розглянуто поняття когнітивних технологій як сучасних засобів опису складних слабоструктурованих проблем і процесів, а також як інтелектуальних засобів підтримки процесу розробки й ухвалення управлінських рішень у різних сферах. Визначено поняття інформаційно-когнітивних технологій як інформаційних технологій, які дають відповіді на питання, яким чином можна краще оволодіти інформацією, враховуючи когнітивні аспекти. Актуалізовано питання пошуку ефективних інформаційно-когнітивних технологій, які б відповідали запитам вищої освіти суспільства знань: сприяли когнітивній ефективності студентів, їх адаптації до складного соціально-економічного середовища. Наведено приклади таких технологій. Наголошено, що когнітивні технології – це один із засобів навчитися ефективно мислити. Зазначено, що згідно з дослідженнями нейронауки й актуальним соціальним запитам інформаційно-когнітивні технології повинні базуватися на індивідуальних когнітивних стилях. Стверджено, що впровадження сучасних інформаційно-когнітивних технологій у систему підготовки майбутніх фахівців зможе істотно підвищити їх адаптивність не лише до складного динамічного сьогодення, але й до не менш складного і невизначеного майбутнього.Рассмотрено понятие когнитивных технологий как современных средств описания сложных слабоструктурированных проблем и процессов, а также как интеллектуальные средства поддержки процесса разработки и принятия управленческих решений в различных сферах. Определено понятие информационно-когнитивных технологий как информационных технологий, которые дают ответы на вопрос, каким образом можно лучше овладеть информацией, учитывая когнитивные аспекты. Актуализирован вопрос поиска эффективных информационно-когнитивных технологий, отвечающих запросам высшего образования общества знаний: способствующих когнитивной эффективности студентов, их адаптации к сложной социально-экономической среде. Приведены примеры таких технологий. Отмечено, что когнитивные технологии – это одно из средств научиться эффективно мыслить. Отмечено, что согласно исследованиям нейронауки и актуальным социальным запросам информационно-когнитивные технологии должны базироваться на индивидуальных когнитивных стилях. Утверждено, что внедрение современных информационно-когнитивных технологий в систему подготовки будущих специалистов сможет существенно повысить их адаптивность не только к сложному динамическому настоящему, но и к не менее сложному и неопределенному будущему.The article considers informational and cognitive technologies in the system of high education in the modern knowledge society. The main principle is that the information is not equal to knowledge. The knowledge is taking, possessing and efficient applying of the information. The main task of high education system is to provide this kind of education using the new types of technologies. The new cognitive and informational technologies should be based on the individual cognitive styles regarding neuroscience’s researches and actual social demands.
Попередній перегляд:   Завантажити - 297.85 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Нестерова М. 
Когнітивні аспекти прийняття управлінських рішень: завдання вищої освіти [Електронний ресурс] / М. Нестерова // Вища освіта України. - 2013. - № 4. - С. 32-37. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2013_4_6
Розглянуто доцільність використання комп’ютерних бізнес-симуляцій в соціально-економічній сфері та для підготовки студентів до прийняття управлінських дій. Підкреслено, що одним із завдань вищої освіти є розробка методології відпрацювання ефективних технік мислення та методології іх імплементації в навчальний процес. Проаналізовано когнітивні моделі прийняття управлінських рішень та опису складних слабоструктурованих проблем і процесів, зокрема інтелект-карти, карти понять. Стверджено тезу: впровадження когнітивних технологій у систему підготовки майбутніх фахівців зможе істотно підвищити їх адаптивність до складного сьогодення і невизначеного майбутнього.Рассмотрена целесообразность использования компьютерных бизнес-симуляций в социально-экономической сфере и для подготовки студентов к принятию управленческих действий. Подчеркнуто, что одной из задач высшего образования является разработка методологии отработки эффективных техник мышления и методологии их имплементации в учебный процесс. Проанализированы когнитивные модели принятия управленческих решений и описания сложных слабоструктурированных проблем и процессов, в частности интеллект-карты, карты категорий. Утверждается тезис о том, что внедрение когнитивных технологий в систему подготовки будущих специалистов сможет существенно повысить их адаптивность к сложному настоящему и неопределенному будущему.Cognitive aspects of decisions making in modern socioeconomic sphere are considered in the article. Effective thinking skills and an ability to work in the semi structured systems and situations, knowledge of cognitive technologies are the supposed set of expectations from market participants and, accordingly, modern system of higher education. Use of cognitive technologies, in particular cognitive modelling both in management practice and higher education system are considered to be perspective in order to solve these problems.
Попередній перегляд:   Завантажити - 295.604 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Нестерова М. A. 
Методологический анализ когнитивистики как феномена постнеклассики [Електронний ресурс] / М. A. Нестерова // Молодий вчений. - 2015. - № 7(1). - С. 132-134 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2015_7(1)__30
Попередній перегляд:   Завантажити - 132.131 Kb    Зміст випуску     Цитування
8.

Білоус Т. 
Philosophy of Mind? — Mind the Gap! [Електронний ресурс] / Т. Білоус, А. Богачов, О. Болдирєв, А. Васильченко, В. Кебуладзе, О. Комар, Н. Кочубей, А. Лактіонова, А. Леонов, В. Менжулін, М. Нестерова, Д. Сепетий, О. Солодка // Філософська думка. - 2016. - № 2. - С. 6-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Philos_2016_2_5
Попередній перегляд:   Завантажити - 200.661 Kb    Зміст випуску     Цитування
9.

Нестерова М. 
Імплементація когнітивних технологій соціальної згуртованості в систему вищої освіти: європейський досвід [Електронний ресурс] / М. Нестерова // Вища освіта України. - 2016. - № 1. - С. 37-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2016_1_8
На основі рефлексивних та смислових узагальнень виокремлено новий, на думку автора, тип компетенцій, що суттєво змінює погляд на класичну форму ключових коммпетенцій за умов гетерогенного етнічного середовища. Зокрема, підкреслено необхідність розвитку трансверсальних компетенцій, компетенцій соціального інтелекту, міжкультурної комунікації. Досить актуальною в контексті інформатизації суспільства є теза про управління інформацією (когнітивний самоменеджмент): здатність критично оцінювати та розробляти контент, в якому застосовані нові форми засобів масової інформації. Атрибутами цієї компетенції названо вміння зберігати свою власну позицію за умов інтенсивного медійного впливу. Спроектовано та спрогнозовано необхідність розроблення проектів європейського зразку для подолання наслідків штучного етнічного та культурного розколу України.На основании рефлексивных и смысловых обобщений выделен новый, по мнению автора, тип компетенций, существенно меняющий взгляд на классическую форму ключевых коммпетенций в условиях гетерогенной этнической среды. В частности, подчеркнута необходимость развития трансверсальных компетенций, компетенций социального интеллекта, межкультурной коммуникации. Весьма актуальным в контексте информатизации общества является тезис об управлении информацией (когнитивный самоменеджмент): способность критически оценивать и разрабатывать контент, в котором применены новые формы средств массовой информации. Атрибутами этой компетенции названо умение сохранять свою собственную позицию в условиях интенсивного медийного влияния. Спроектирована и спрогнозирована необходимость разработки проектов европейского образца для преодоления последствий искусственного этнического и культурного раскола Украины.The article examines the European experience of implementation of cognitive technologies to improve social cohesion in the system of modern higher education. In addition to implementing the principles of inclusion, equity in education, an important factor for improving social cohesion, stability and unity of society is the development of using cognitive educational technology transversal competencies.
Попередній перегляд:   Завантажити - 440.755 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
10.

Нестерова М. 
Перспективи застосування когнітивних технологій у системі вищої освіти [Електронний ресурс] / М. Нестерова // Вища освіта України. - 2015. - № 2. - С. 16-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_2_5
Актуалізовано проблему дослідження завдань і перспектив системи вищої освіти, а також вивчення можливостей та обмежень застосування в ній когнітивних технологій. Доведено важливість застосування когнітивних технологій у розвитку особистості, так як останнім часом спостерігається погіршення когнітивних навичок (особливо серед молоді) унаслідок зловживання мережевим, віртуальним світом. Розглянуто застосування когнітивних технологій (педагогічні майстерні, колективна мисленнєва діяльність, навчальне дослідження, інтелект-карти, карти понять) у педагогічній практиці. Зазначено, що всі ці методики спрямовані на творчий підхід до навчального процесу, формування когнітивних навичок, які максимально підходять майбутнім фахівцям будь-якої спеціальності. Розкрито вплив на освітню сферу такого інструментарію когнітивістики як форсайт технології, яка передбачає включення у процес творення майбутнього тих, хто в ньому найбільш зацікавлений, а також комплексне моделювання ключових факторів і сил впливу на це майбутнє. Виокремлено виклики сучасності, що визначають пошук нової моделі освіти, в якій розвивавальні когнітивні технології (нейробіка, брейнфітнес, когнітивний фітнес та інші) можуть вплинути не тільки на конкретну особистість, а й на суспільство в цілому. Констатовано, що активне впровадження когнітивних технологій має свої як позитивні, так і негативні наслідки для особистості і суспільства в цілому, і цей подвійний ефект потребує подальших грунтовних досліджень, зокрема щодо впливу та імплементації когнітивних технологій у систему вищої освіти.Актуализирована проблема исследования задач и перспектив системы высшего образования, а также изучение возможностей и ограничений применения в ней когнитивных технологий. Доказана важность применения когнитивных технологий в развитии личности, так как в последнее время наблюдается ухудшение когнитивных навыков (особенно среди молодежи) вследствие злоупотребления сетевым, виртуальным миром. Рассмотрено применение когнитивных технологий (педагогические мастерские, коллективная мыслительная деятельность, учебное исследование, интеллект-карты, карты понятий) в педагогической практике. Отмечено, что все эти методики направлены на творческий подход к учебному процессу, формирование когнитивных навыков, которые максимально подходят будущим специалистам любой специальности. Раскрыто влияние на образовательную сферу такого инструментария когнитивистики как форсайт технология, которая предусматривает включение в процесс создания будущего тех, кто в нем наиболее заинтересован, а также комплексное моделирование ключевых факторов и сил влияния на это будущее. Выделены вызовы современности, определяющие поиск новой модели образования, в которой развивающие когнитивные технологии (нейробика, брейнфитнес, когнитивный фитнес и другие) могут повлиять не только на конкретную личность, но и на общество в целом. Констатировано, что активное внедрение когнитивных технологий имеет свои как положительные, так и отрицательные последствия для личности и общества в целом, и этот двойной эффект требует дальнейших фундаментальных исследований, в частности о влиянии и имплементации когнитивных технологий в систему высшего образования.The article considers perspectives of cognitive technologies implementation in the system of high education. The main task of high education system is to provide high level of cognitive effectiveness. The new cognitive technologies should be based on the individual cognitive system specialties. The main question is accordance of the high education system to the actual social demands.
Попередній перегляд:   Завантажити - 367.984 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Нестерова М. 
Когнітивістика в системі вищої освіти: інформаційно-комунікативний контекст [Електронний ресурс] / М. Нестерова // Вища освіта України. - 2015. - № 3. - С. 35-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_3_7
Розглянуто питання застосування інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) в системі підготовки майбутніх спеціалістів. Висвітлено перспективи та виклики когнітивістики на прикладі застосування ІКТ у системі вищої освіти. Охарактеризовано низку освітніх порталів та платформ, які свідчать про зміни в системі вищої освіти. Наголошено на перспективності для освітньої галузі співпраці з європейськими технологічними платформами через формування спільних ІКТ-спільнот. Окреслено позитивні наслідки інформатизації освіти та застосування ІКТ. Зауважено про негативні наслідки цих процесів, які виявляються та досліджуються не так інтенсивно, зокрема щодо погіршення когнітивних навичок (особливо серед молоді) унаслідок зловживання мережевим, віртуальним світом. Доведено, що інформаційно-комунікативні технології повинні розроблятися та імплементуватись з урахуванням принципів роботи мозку, специфіки когнітивних процесів, розвитку сучасних когнітивних технологій. Зосереджено увагу на такому когнітивному механізмі як гра, який також є базовим еволюційним механізмом передачі знань, навчання та становлення не тільки людини, а й багатьох інших живих істот. Виокремлено роль галузі нейронаук, зокрема, нейропедагогіки, яка прогнозовано чинить суттєвий вплив на розвиток ІКТ у системі освіти, та й усієї системи освіти взагалі. Констатовано, що зміна когнітивного середовища людини, що викликана інноваційними змінами технологічного характеру в соціальній реальності, також потребує свого осмислення та зваженого ставлення до впровадження ІКТ.Рассмотрены вопросы применения информационно-коммуникативных технологий (ИКТ) в системе подготовки будущих специалистов. Освещены перспективы и вызовы когнитивистики на примере применения ИКТ в системе высшего образования. Охарактеризован ряд образовательных порталов и платформ, которые свидетельствуют об изменениях в системе высшего образования. Отмечена перспективность для образования сотрудничества с европейскими технологическими платформами через формирование совместных ИКТ-сообществ. Определены положительные последствия информатизации образования и применения ИКТ. Отмечено о негативных последствиях этих процессов, которые проявляются и исследуются не так интенсивно, в частности относительно ухудшения когнитивных навыков (особенно среди молодежи) вследствие злоупотребления сетевым, виртуальным миром. Доказано, что информационно-коммуникативные технологии должны разрабатываться и имплементироваться с учетом принципов работы мозга, специфики когнитивных процессов, развития современных когнитивных технологий. Сосредоточено внимание на таком когнитивном механизме как игра, который также является базовым эволюционным механизмом передачи знаний, обучения и становления не только человека, но и многих других живых существ. Выделена роль области нейронаук, в частности, нейропедагогики, которая прогнозируемо производит существенное влияние на развитие ИКТ в системе образования, и всей системы образования в целом. Констатировано, что изменение когнитивной среды человека, вызванной инновационными изменениями технологического характера в социальной реальности, также требует своего осмысления и взвешенного отношения к внедрению ИКТ.The article considers perspectives and challenges of cognitivistics at the sample of implementation of information and communication technologies in the system of high education. St has been shown that this implementation helps to increase the accordance of the high education system to the actual challenges and requests of modern society. But this implementation of ICT has its own limitations and risks. Changes of the human cognitive environment demands its understanding. So, the implementation of information and communication technologies (IKT) in the system of high education requests the balanced attitude.
Попередній перегляд:   Завантажити - 361.861 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
12.

Нестерова М. A. 
Методологические подходы когнитивистики [Електронний ресурс] / М. A. Нестерова // Молодий вчений. - 2015. - № 2(5). - С. 58-61 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2015_2(5)__15
Попередній перегляд:   Завантажити - 178.977 Kb    Зміст випуску     Цитування
13.

Нестерова М. 
Трансдисциплінарність сучасної науки як виклик для вищої освіти [Електронний ресурс] / М. Нестерова // Вища освіта України. - 2014. - № 4. - С. 29-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_4_7
Розглянуто відмінність поняття "трансдисциплінарність" від понять полі-, між- і мультидисциплінарності та трактування першого дослідниками Російської школи трансдисциплінарності та Інституту трансдисциплінарних технологій. Досліджено приклади впровадження трансдисциплінарності в систему вищої освіти. Визначено одне з основних завдань сучасної освіти - формування науковця із трансдисциплінарною ідеологією, тобто науковця, який уміє бачити та розв'язувати багатогранні проблеми, працювати в спільних проектах, володіє не тільки мовою своєї профільної дисципліни, а й метамовою нового рівня узагальнення.Рассмотрены отличие понятия "трансдисциплинарнисть" от понятий поли-, меж- и мультидисциплинарности и трактовка первого исследователями Российской школы трансдисциплинарности и Института трансдисциплинарных технологий. Исследовано примеры внедрения трансдисциплинарности в систему высшего образования. Определена одна из основных задач современного образования - формирование ученого из трансдисциплинарных идеологией, то есть ученого, который умеет видеть и решать многогранные проблемы, работать в совместных проектах, обладает не только на языке своей профильной дисциплины, но и метаязыком нового уровня обобщения.We consider the notion of difference «transdystsyplinarnist» of the concepts of «poli-», «inter-» and «multydystsyplinarnist» Interpretation of the first researchers in particular the Russian school transdystsyplinarnosti and Institute of transdisciplinary Technology. Examples transdystsyplinarnosti implementation in higher education identified one of the main goals of modern education – the formation of transdisciplinary scientist ideology, ie scientist, who can see and solve multifaceted problems, work in joint projects, has not only the language of their core discipline and metalanguage and a new level of generalization.
Попередній перегляд:   Завантажити - 452.661 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
14.

Нестерова М. 
Когнітивна парадигма сучасної освіти [Електронний ресурс] / М. Нестерова // Нова парадигма. - 2015. - Вип. 127. - С. 228-230. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nopa_2015_127_30
Попередній перегляд:   Завантажити - 423.038 Kb    Зміст випуску     Цитування
15.

Нестерова М. О. 
Практичний інтелект та раціональність економічної поведінки [Електронний ресурс] / М. О. Нестерова // Нова парадигма. - 2014. - Вип. 121. - С. 66-73. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nopa_2014_121_9
Попередній перегляд:   Завантажити - 329.344 Kb    Зміст випуску     Цитування
16.

Нестерова М. О. 
Становление когнитивной науки [Електронний ресурс] / М. О. Нестерова // Нова парадигма. - 2014. - Вип. 122. - С. 12-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nopa_2014_122_4
Попередній перегляд:   Завантажити - 350.873 Kb    Зміст випуску     Цитування
17.

Нестерова М. А. 
Трансдисциплинарность когнитивистики [Електронний ресурс] / М. А. Нестерова // Нова парадигма. - 2014. - Вип. 123. - С. 42-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nopa_2014_123_7
Попередній перегляд:   Завантажити - 452.933 Kb    Зміст випуску     Цитування
18.

Нестерова М. А. 
Методологічні підходи когнітивістики [Електронний ресурс] / М. А. Нестерова // Нова парадигма. - 2014. - Вип. 124. - С. 27-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nopa_2014_124_5
Попередній перегляд:   Завантажити - 469.708 Kb    Зміст випуску     Цитування
19.

Нестерова М. A. 
Теория и метод когнитивистики [Електронний ресурс] / М. A. Нестерова // Молодий вчений. - 2015. - № 5(2). - С. 137-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2015_5(2)__35
Попередній перегляд:   Завантажити - 166.537 Kb    Зміст випуску     Цитування
20.

Нестерова М. О. 
Методологічні експлікації когнітивних досліджень у сфері економіки та управління [Електронний ресурс] / М. О. Нестерова // Нова парадигма. - 2013. - Вип. 114. - С. 13-23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nopa_2013_114_4
Попередній перегляд:   Завантажити - 217.031 Kb    Зміст випуску     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського