Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)Автореферати дисертацій (4)Реферативна база даних (19)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Сікірда Ю$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19
1.

Шмельова Т. Ф. 
Аналіз моделей прийняття рішень в аеронавігаційній системі за допомогою семантичних мереж [Електронний ресурс] / Т. Ф. Шмельова, Ю. В. Сікірда, І. Л. Якуніна // Системи обробки інформації. - 2013. - Вип. 9. - С. 92-98. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soi_2013_9_20
Розглянуто динамічну модель системи "людина-оператор - повітряне судно - середовище" та описано зміни станів польотних ситуацій від менш небезпечних до більш небезпечних і навпаки. Представлено використання діаграм причинно-наслідкових зв'язків під назвою "дерево" (дерева інцидентів, дерева подій та дерева рішень) для аналізу причин виникнення та сценарієв розвитку особливих випадків в польоті. Розроблено інформаційну модель системи підтримки прийняття рішень авіадиспетчера в позаштатних польотних ситуаціях.
Попередній перегляд:   Завантажити - 825.436 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Шмельова Т. Ф. 
Моделі розвитку польотної ситуації при прийнятті рішення людиною-оператором аеронавігаційної системи [Електронний ресурс] / Т. Ф. Шмельова, Ю. В. Сікірда, Т. Р. Джафарзаде // Системи обробки інформації. - 2013. - Вип. 8. - С. 136-142. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soi_2013_8_28
Розглянуто детерміновані та стохастичні моделі прийняття рішень людиною-оператором аеронавігаційної системи і моделі розвитку польотної ситуації. Розроблено методику моделювання марковського процесу розвитку польотної ситуації для стаціонарних процесів прийняття рішень. Відповідно до теорії рефлексії одержані сценарії розвитку польотної ситуації під час вибору оператором позитивного або негативного полюсу. Визначено передумови виникнення катастрофічної ситуації в соціотехнічній аеронавігаційній системі.
Попередній перегляд:   Завантажити - 382.216 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Шмельова Т. Ф. 
Інформаційно-аналітичний діагностичний комплекс для дослідження закономірностей діяльності людини-оператора аеронавігаційної системи [Електронний ресурс] / Т. Ф. Шмельова, Ю. В. Сікірда, А. В. Землянський, С. О. Астаф’єв // Збірник наукових праць Кіровоградського національного технічного університету. Техніка в сільськогосподарському виробництві, галузеве машинобудування, автоматизація. - 2012. - Вип. 25(2). - С. 385-392. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkntu_2012_25(2)__67
Попередній перегляд:   Завантажити - 305.491 Kb    Зміст випуску     Цитування
4.

Шмельова Т. Ф. 
Базові моделі людини-оператора аеронавігаційної системи [Електронний ресурс] / Т. Ф. Шмельова, Ю. В. Сікірда, В. О. Григорецький // Збірник наукових праць Харківського університету Повітряних сил. - 2013. - Вип. 4. - С. 46-54. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ZKhUPS_2013_4_11
Одержано базові моделі пілотів і диспетчерів цивільної авіації, а також військових пілотів і штурманів для дослідження впливу на їх професійну діяльність соціально-психологічних та індивідуально-психологічних факторів. Визначено вплив системи переваг пілотів та диспетчерів цивільної авіації на концепцію їх поведінки. Розглянуто практичне застосування результатів діагностування та оцінювання індивідуальних якостей людини-оператора соціотехнічної аеронавігаційної системи.Одержано базові моделі пілотів і диспетчерів цивільної авіації, а також військових пілотів і штурманів для дослідження впливу на їх професійну діяльність соціально-психологічних та індивідуально-психологічних факторів. Визначено вплив системи переваг пілотів та диспетчерів цивільної авіації на концепцію їх поведінки. Висвітлено аспект щодо практичного застосування результатів діагностування та оцінювання індивідуальних якостей людини-оператора соціотехнічної аеронавігаційної системи.
Попередній перегляд:   Завантажити - 587.857 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Шмельова Т. Ф. 
Соціотехнічний аналіз аеронавігаційної системи [Електронний ресурс] / Т. Ф. Шмельова, Ю. В. Сікірда, К. С. Сундучков // Наука і техніка Повітряних Сил Збройних Сил України. - 2013. - № 4. - С. 34-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nitps_2013_4_10
Проведено соціотехнічний аналіз аеронавігаційної системи, в результаті якого класифіковані, системно узагальнені та формалізовані різнорідні фактори, що впливають на прийняття рішення за очікуваних і неочікуваних умов експлуатації повітряного корабля. Розроблено метод узагальнення неоднорідних факторів, який дозволяє виявляти закономірності діяльності операторів аеронавігаційної системи з урахуванням комплексного впливу соціально-психологічних, індивідуально-психологічних і психофізіологічних факторів. На прикладі діагностики впливу соціально-психологічних факторів одержано модель поведінки оператора у вигляді вектора дії за очікуваних і неочікуваних умов експлуатації повітряного корабля.
Попередній перегляд:   Завантажити - 571.259 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Шмельова Т. Ф. 
Аналіз розвитку польотних ситуацій в авіаційній соціотехнічній системі [Електронний ресурс] / Т. Ф. Шмельова, Ю. В. Сікірда // Збірник наукових праць Харківського університету Повітряних сил. - 2011. - Вип. 2. - С. 59-65. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ZKhUPS_2011_2_15
Систематизовано і формалізовано фактори, що впливають на людину-оператора авіаційної системи як складної соціотехнічної системи. Проаналізовано значущість індивідуально-психологічних та вплив соціально-психологічних факторів на професійну діяльність людини-оператора за умов розвитку польотної ситуації від нормальної до катастрофічної. На базі рефлексивної теорії біполярного вибору одержано очікувані ризики прийняття рішень оператором авіаційної системи у разі впливу зовнішнього середовища, попереднього досвіду і вольового вибору людини-оператора. Проведено аналіз прийняття рішень людиною-оператором авіаційної системи за допомогою стохастичних мереж типу GERT.
Попередній перегляд:   Завантажити - 318.207 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Шмельова Т. Ф. 
Системний аналіз факторів внутрішнього та зовнішнього середовища менеджменту авіапідприємства [Електронний ресурс] / Т. Ф. Шмельова, Ю. В. Сікірда, О. Ю. Ассаул // Наука і техніка Повітряних Сил Збройних Сил України. - 2014. - № 3. - С. 49-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nitps_2014_3_14
В результаті проведення системного аналізу середовища менеджменту авіапідприємства класифіковано та формалізовано різнорідні фактори, що впливають на авіаційну діяльність. За допомогою теоретико-множинного методу системно узагальнено неоднорідні фактори внутрішнього та зовнішнього середовища менеджменту авіапідприємства, що дозволить одержати комплексну оцінку ступеня їх впливу на безпеку авіаційної діяльності.
Попередній перегляд:   Завантажити - 378.718 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
8.

Шмельова Т. Ф. 
Вплив факторів середовища менеджменту авіапідприємства на безпеку авіаційної діяльності [Електронний ресурс] / Т. Ф. Шмельова, Ю. В. Сікірда, О. Ю. Ассаул // Технологический аудит и резервы производства. - 2015. - № 2(3). - С. 17-24. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tatrv_2015_2(3)__5
Попередній перегляд:   Завантажити - 297.677 Kb    Зміст випуску     Цитування
9.

Сікірда Ю. В. 
Система діагностики емоційного стану людини-оператора аеронавігаційної системи [Електронний ресурс] / Ю. В. Сікірда, Т. Ф. Шмельова, Ю. Б. Бєляєв // Наукові праці Національного університету харчових технологій. - 2015. - Т. 21, № 3. - С. 7-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npnukht_2015_21_3_2
Запропоновано систему моніторингу змін емоційного стану людини-оператора аеронавігаційної системи в екстремальних ситуаціях, засновану на використанні апріорних моделей діяльності оператора, побудованих на підставі апостеріорних досліджень фактичного матеріалу розслідування авіаційних подій. За критерієм Найквіста визначено стійкість ергатичної системи людина-оператор - повітряне судно за деформацій емоційного досвіду оператора. Розроблено комп'ютерну програму "Діагностика емоційного стану людини-оператора". Моніторинг поточного емоційного стану людини-оператора аеронавігаційної системи, діагностика деформацій емоційного досвіду та визначення функціональної стійкості оператора надасть можливість своєчасно запобігати розвитку позаштатної польотної ситуації.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.364 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
10.

Шмельова Т. Ф. 
Нейромережева модель оцінювання своєчасності та безпомилковості прийняття рішень авіадиспетчером в процесі тренажерної підготовки [Електронний ресурс] / Т. Ф. Шмельова, Ю. В. Сікірда, А. В. Землянський // Системи обробки інформації. - 2016. - Вип. 1. - С. 58-65. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soi_2016_1_15
Визначено кількісні показники рівня складності конфліктної ситуації у разі розвитку потенційно конфліктної ситуації за допомогою апарату нечіткої логіки. Розроблено нейромережеву модель оцінювання своєчасності та безпомилковості прийняття рішень спеціалістом з обслуговування повітряного руху в процесі тренажерної підготовки та встановлено її параметри. За допомогою моделювального комплексу Fusion одержано візуалізацію результатів виконання навчальної вправи авіадиспетчером за встановленими критеріями.
Попередній перегляд:   Завантажити - 354.123 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Сікірда Ю. В. 
Оцінювання впливу організаційних факторів на безпеку польотів при управлінні повітряним рухом [Електронний ресурс] / Ю. В. Сікірда, Т. Ф. Шмельова, Д. О. Ткаченко // Збірник наукових праць Харківського університету Повітряних Сил. - 2017. - № 3. - С. 39-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ZKhUPS_2017_3_10
Наведено результати експертного опитування авіадиспетчерів щодо оцінки ступеня небезпеки груп організаційних факторів при управлінні повітряним рухом. За отриманими коефіцієнтами значущості визначено групи організаційних факторів з найнижчим та найвищим рівнями впливу на безпеку польотів при управлінні повітряним рухом. Представлено мультиплікативну функцію оцінювання стану безпеки польотів при управлінні повітряним рухом на основі аналізу організаційних факторів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 599.134 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
12.

Шмельова Т. Ф. 
Базові моделі людини-оператора аеронавігаційної системи [Електронний ресурс] / Т. Ф. Шмельова, Ю. В. Сікірда, В. О. Григорецький // Системи озброєння і військова техніка. - 2013. - № 3. - С. 168-176. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soivt_2013_3_41
Одержано базові моделі пілотів і диспетчерів цивільної авіації, а також військових пілотів і штурманів для дослідження впливу на їх професійну діяльність соціально-психологічних та індивідуально-психологічних факторів. Визначено вплив системи переваг пілотів та диспетчерів цивільної авіації на концепцію їх поведінки. Розглянуто практичне застосування результатів діагностування та оцінювання індивідуальних якостей людини-оператора соціотехнічної аеронавігаційної системи.Одержано базові моделі пілотів і диспетчерів цивільної авіації, а також військових пілотів і штурманів для дослідження впливу на їх професійну діяльність соціально-психологічних та індивідуально-психологічних факторів. Визначено вплив системи переваг пілотів та диспетчерів цивільної авіації на концепцію їх поведінки. Висвітлено аспект щодо практичного застосування результатів діагностування та оцінювання індивідуальних якостей людини-оператора соціотехнічної аеронавігаційної системи.
Попередній перегляд:   Завантажити - 540.945 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
13.

Касаткін М. В. 
Моделювання консолідованого прийняття рішень екіпажем та диспетчером в особливих випадках в польоті [Електронний ресурс] / М. В. Касаткін, Ю. В. Сікірда, Т. Ф. Шмельова, П. В. Гризодуб // Наука і техніка Повітряних Сил Збройних Сил України. - 2019. - № 1. - С. 30-38. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nitps_2019_1_6
Представлено еволюцію моделей людського фактору в авіації з 1972 р. до теперішнього часу, підкреслено актуальність на сучасному етапі розвитку авіаційної соціотехнічної системи проблеми організації консолідованого прийняття рішень всіма операційними партнерами. Формалізовано позаштатну польотну ситуацію, яка виникає на борту повітряного судна при відмові одного двигуна та пожежі іншого з однієї сторони під час зльоту. Проведено мережевий аналіз розвитку особливого випадку в польоті, одержано детерміновані моделі прийняття рішень операторами аеронавігаційної системи, синхронізовано дії екіпажу повітряного судна та диспетчера під час парирування аварійної ситуації в польоті. Визначений оптимальний варіант розвитку подій при виникненні позаштатної польотної ситуації за критерієм мінімізації часу завершення польоту.
Попередній перегляд:   Завантажити - 418.901 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
14.

Сікірда Ю. В. 
Оптимізація транспортних потоків при організації міжнародних авіаційних перевезень [Електронний ресурс] / Ю. В. Сікірда, Т. Ф. Шмельова, С. В. Гаєвський // Науковий вісник Льотної академії. Серія : Економіка, менетджмент та право. - 2019. - Вип. 1. - С. 91-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sbfaseml_2019_1_13
Попередній перегляд:   Завантажити - 409.682 Kb    Зміст випуску     Цитування
15.

Шмельова Т. Ф. 
Детерміновані та недетерміновані моделі сумісного прийняття рішень операторами аеронавігаційної системи [Електронний ресурс] / Т. Ф. Шмельова, Ю. В. Сікірда, М. В. Касаткін // Наука і техніка Повітряних Сил Збройних Сил України. - 2020. - № 1. - С. 91-99. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nitps_2020_1_13
Представлено моделі прийняття сумісних/спільних рішень екіпажем повітряного судна та авіадиспетчером в детермінованих умовах, а також умовах стохастичної та нестохастичної невизначеності. Методологічною основою для спільного прийняття рішень в умовах визначеності є мережеве планування, в умовах стохастичної невизначеності - дерево рішень, в умовах нестохастичної невизначеності - матриця рішень. Для інтелектуальної обробки даних та оцінки ризику сумісного прийняття рішень розроблений багатошаровий персептрон з додатковими входами - зсувами, що характеризують взаємодію операторів аеронавігаційної системи. Наведено приклади сумісного прийняття рішень в особливому випадку в польоті "Відмова та пожежа двигуна на повітряному судні при наборі висоти після зльоту".Представлено моделі прийняття сумісних/спільних рішень екіпажем повітряного судна та авіадиспетчером в детермінованих умовах, а також умовах стохастичної та нестохастичної невизначеності. Методологічною основою для спільного прийняття рішень в умовах визначеності є мережеве планування, в умовах стохастичної невизначеності - дерево рішень, в умовах нестохастичної невизначеності - матриця рішень. Для інтелектуальної обробки даних та оцінки ризику сумісного прийняття рішень розроблений багатошаровий персептрон з додатковими входами - зсувами, що характеризують взаємодію операторів аеронавігаційної системи. Наведено приклади сумісного прийняття рішень в особливому випадку в польоті "Відмова та пожежа двигуна на повітряному судні при наборі висоти після зльоту".
Попередній перегляд:   Завантажити - 509.302 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
16.

Сікірда Ю. В. 
Автоматизація туристичного бізнесу на основі використання програмного комплексу "Оверія-Туризм" [Електронний ресурс] / Ю. В. Сікірда // Науковий вісник Льотної академії. Серія : Економіка, менетджмент та право. - 2020. - Вип. 2. - С. 55-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sbfaseml_2020_2_8
Попередній перегляд:   Завантажити - 769.538 Kb    Зміст випуску     Цитування
17.

Сікірда Ю. В. 
Оптимізація стратегій сумісного прийняття рішень операторами аеронавігаційної системи в конфліктних ситуаціях [Електронний ресурс] / Ю. В. Сікірда, Т. Ф. Шмельова, М. В. Касаткін, Ю. І. Тригуб // Наука і техніка Повітряних Сил Збройних Сил України. - 2020. - № 4. - С. 86-94. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nitps_2020_4_12
Представлено проблему визначення оптимальних стратегій сумісного прийняття рішень пілотом та авіадиспетчером як задачу розв'язання "конфлікту" між ними методами теорії ігор. Наведено приклад моделі конфліктної ситуації "пілот" авіадиспетчерів особливому випадку в польоті "Відмова та пожежа двигуна на повітряному судні при наборі висоти після зльоту". Показано, що в аварійній ситуації за відсутності зв'язку авіадиспетчера з екіпажем повітряного судна, наявності безпілотних повітряних суден та високій завантаженості зони управління повітряним рухом оптимальною стратегією пілота є посадка в автоматичному режимі на аеродромі з підготовленою злітно-посадковою смугою, обладнаному радіотехнічними засобами посадки.
Попередній перегляд:   Завантажити - 416.378 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
18.

Шмельова Т. Ф. 
Оптимізація складу повітряного парку авіакомпанії методами комбінаторики та регресійного аналізу [Електронний ресурс] / Т. Ф. Шмельова, Ю. В. Сікірда, С. В. Гаєвський // Науковий вісник Льотної академії. Серія : Економіка, менетджмент та право. - 2021. - Вип. 3-4. - С. 54-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sbfaseml_2021_3-4_8
Попередній перегляд:   Завантажити - 413.212 Kb    Зміст випуску     Цитування
19.

Сікірда Ю. В. 
Інтелектуальна оцінка ризику сумісного прийняття помилкових рішень пілотом та авіадиспетчером в особливих випадках в польоті [Електронний ресурс] / Ю. В. Сікірда, Т. Ф. Шмельова, М. В. Касаткін, Ю. Б. Ситник // Наука і техніка Повітряних Сил Збройних Сил України. - 2022. - № 1. - С. 44-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nitps_2022_1_8
Для оцінки ризику сумісного прийняття помилкових рішень пілотом та авіадиспетчером в особливих випадках в польоті (ОВП) була розроблена чотиришарова рекурентна нейронна мережа з додатковими входами - зсувами: перший шар (вхід) - збитки при виникненні ОВП в залежності від виду польотної ситуації; другий шар (прихований) - нормативний час на виконання технологічних процедур з парирування ОВП; третій шар (прихований) - нормативна послідовність виконання технологічних процедур з парирування ОВП; четвертий шар (вихід) - оцінка ризику при виникненні ОВП. Розроблена нейромережева модель за рахунок зсувів дає змогу врахувати взаємодію між пілотом та авіадиспетчером при виконанні технологічних процедур з парирування ОВП і за допомогою зворотного зв'язку коригувати прогнозовану оцінку ризику сумісного прийняття помилкових рішень на основі динамічних даних про дотримання операторами узгоджених нормативів часу та нормативної послідовності дій. За допомогою нейроемулятора NeuroSolutions на прикладі ОВП "Відмова та пожежа двигуна на повітряному судні при наборі висоти після зльоту" побудовано та навчено з вчителем процедурою оберненого поширення помилки багатошарового прямонаправленого персептрона зі зсувами.
Попередній перегляд:   Завантажити - 401.18 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського