Пошуковий запит: (<.>A=Фізеші О$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 35
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Фізеші О. Суспільно-політичні умови розвитку початкової школи на Закарпатті у другій половині ХІХ століття [Електронний ресурс] / О. Фізеші // Проблеми підготовки сучасного вчителя. - 2013. - № 7. - С. 307-313. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppsv_2013_7_48
|
2. |
Фізеші О. Початкова школа на Закарпатті у системних освітніх трансформаціях 20–30-х рр. ХХ століття [Електронний ресурс] / О. Фізеші // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2012. - № 42(1). - С. 321-328. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2012_42(1)__48 На основі дослідження документальних матеріалів Державного архіву Закарпатської області (філії в Ужгороді та Берегово) обгрунтовано процес становлення та розвитку початкової школи Закарпаття другої половини XIX - початку XXI ст. На основі системних освітніх трансформацій - періодів перебування Закарпаття у складі Австро-Угорщини (1848 - 1919), Чехословаччини (1919 - 1939), Угорщини (1939 - 1944), Радянського Союзу (1944 - 1991) та незалежній державі Україна (1991 - 2011), виявлено провідні тенденції й особливості адміністративно-організаційного устрою, змісту початкової освіти. Актуалізовано досвід діяльності початкових шкіл зазначеного періоду за сучасних умов розбудови національної системи освіти.
|
3. |
Фізеші О. Й. Історико-педагогічне дослідження розвитку початкової школи на Закарпатті другої половини ХІХ – початку ХХІ століття: основні підходи [Електронний ресурс] / О. Й. Фізеші // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 715-719. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_146 Розлянуто особливості застосування основних підходів (системного, хронологічного, формаційного, цивілізаційного, синергетичного) здійснення історико-педагогічного дослідження розвитку початкової школи на Закарпатті в другій половині ХІХ - початку ХХІ ст.Рассмотрены особенности использования основных подходов (системного, хронологического, формационного, цивилизационного, синэргетического) для исследования развития начальной школы в Закарпатье второй половины ХІХ – начала ХХІ вв.The article considers some peculiarities of use of main approaches (systematic, chronological, formatioal, сivilizational, synergistic) to research primary education development in Transcarpathia region in the second half of the XIX century – the first half of the XXІ century.
|
4. |
Фізеші О. Особливості підготовки вчителя початкової школи на Закарпатті (друга половина ХІХ – початок ХХ століття) [Електронний ресурс] / О. Фізеші // Проблеми підготовки сучасного вчителя. - 2015. - Вип. 11(1). - С. 156-164. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppsv_2015_11(1)__26
|
5. |
Фізеші О. Й. О. Духнович про вчителя початкової школи [Електронний ресурс] / О. Й. Фізеші // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. - 2012. - Вип. 18. - С. 53-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_016_2012_18_16
|
6. |
Фізеші О. Й. Питання періодизації розвитку початкової школи на Закарпатті в контексті системних освітніх трансформацій [Електронний ресурс] / О. Й. Фізеші // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. - 2013. - Вип. 21. - С. 84-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_016_2013_21_23
|
7. |
Фізеші О. Особливості змісту початкової освіти в закарпатоукраїнських школах чехословацького періоду (1919-1938 рр.) [Електронний ресурс] / О. Фізеші // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. - 2011. - Вип. 23. - С. 193-195. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2011_23_69
|
8. |
Фізеші О. Виховні традиції в змісті українських букварів початку ХХ століття [Електронний ресурс] / О. Фізеші // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. - 2011. - Вип. 20. - С. 160-163. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2011_20_63
|
9. |
Фізеші О. Й. До питання педагогічної кваліфікації вчителів початкових шкіл в умовах переходу на рідномовне навчання (чехословацький період, 1919-1939) [Електронний ресурс] / О. Й. Фізеші // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. - 2015. - Вип. 37. - С. 186-189. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2015_37_62
|
10. |
Фізеші О. Й. Розвиток початкових шкіл Закарпаття в контексті освітніх законів Австро-Угорщини [Електронний ресурс] / О. Й. Фізеші // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. - 2014. - Вип. 34. - С. 197-200. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2014_34_60
|
11. |
Фізеші О. Й. Початкова школа як система: історіографія поняття [Електронний ресурс] / О. Й. Фізеші // Збірник наукових праць [Херсонського державного університету]. Педагогічні науки. - 2015. - Вип. 67. - С. 47-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppn_2015_67_10
|
12. |
Фізеші О. Й. Ідеологізація змісту початкової освіти у школах Закарпаття радянського періоду (1945–1950 рр.) [Електронний ресурс] / О. Й. Фізеші // Збірник наукових праць [Херсонського державного університету]. Педагогічні науки. - 2017. - Вип. 75(1). - С. 92-98. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppn_2017_75(1)__20
|
13. |
Фізеші О. Й. Організаційно-педагогічне реформування початкової школи в процесі приєднання Закарпаття до Радянської України [Електронний ресурс] / О. Й. Фізеші // Наука і освіта. - 2017. - № 4. - С. 172-180. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2017_4_31
|
14. |
Фізеші О. До питання про навчання рідною мовою в початкових школах Закарпаття у 1939–1944 рр. [Електронний ресурс] / О. Фізеші // Історико-педагогічний альманах. - 2015. - Вип. 2. - С. 28-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2015_2_8
|
15. |
Фізеші О. Тенденції розвитку початкової школи у Закарпатті (1939-1944 рр.) [Електронний ресурс] / О. Фізеші // Педагогічні науки. - 2015. - Вип. 64. - С. 110-116. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pena_2015_64_20
|
16. |
Фізеші О. Й. Соціально-економічні чинники становлення початкової школи Закарпаття: повоєнний період [Електронний ресурс] / О. Й. Фізеші // Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія : Педагогіка та психологія. - 2017. - Вип. 1. - С. 43-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvmdupp_2017_1_12
|
17. |
Фізеші О. Й. Трансформація змісту початкової освіти (кінець ХХ – початок ХХІ ст.) [Електронний ресурс] / О. Й. Фізеші // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. - 2017. - Вип. 29. - С. 71-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_016_2017_29_18
|
18. |
Фізеші О. Й. Початкова освіта Закарпаття у 50-80-их роках ХХ століття [Електронний ресурс] / О. Й. Фізеші // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. - 2017. - Вип. 1. - С. 306-309. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2017_1_84
|
19. |
Фізеші О. Й. Навчально-методичне забезпечення змісту початкової освіти у школах Закарпаття (50-70 рр. ХХ ст.) [Електронний ресурс] / О. Й. Фізеші // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. - 2017. - Вип. 2. - С. 257-261. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2017_2_67
|
20. |
Фізеші О. Й. Початкова школа Закарпаття в контексті освітнього законодавства радянського періоду (50-90 рр.) [Електронний ресурс] / О. Й. Фізеші // Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія : Педагогіка та психологія. - 2017. - Вип. 2. - С. 62-65. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvmdupp_2017_2_17 Досліджено процес становлення та розвитку початкової школи Закарпаття періоду другої половини XIX - початку XXI ст. як наслідково-залежних змін у її організації, управлінні, структурі, змісті освіти, детермінованих державно-територіальним підпорядкуванням регіону, а отже, соціально-економічними, суспільно-політичними умовами, системними освітніми трансформаціями за п'ятьма виокремленими етапами: 1848 - 1919 рр.; 1919 - 1938 рр.; 1939 - 1944 рр.; 1944 - 1991 рр.; 1991 - 2011 рр. Установлено вплив на розвиток закарпатської початкової школи освітнього законодавства європейських країн (Австро-Угорщини, Чехословаччини, Угорщини), до складу яких періодично територіально входило Закарпаття. Визначено сутність поняття "системна освітня трансформація". Розкрито особливості організації і змісту діяльності початкової школи Закарпатського краю, досліджено й систематизовано провідні тенденції її розвитку. Розроблено авторську історико-системну модель формування початкової школи, виявлено й актуалізовано конструктивний ретродосвід, персоніфіковані ідеї розвитку початкової освіти Закарпаття.
|
| |