3. |
Zaliznyak Y. Lviv regional media and their content from/for the "Primary client” [Електронний ресурс] / Y. Zaliznyak // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Журналістика. - 2022. - № 2. - С. 46-54. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnulpjn_2022_2_8 Упродовж років експерти Інституту Демократії імені Пилипа Орлика (ІДПО) здійснюють кількісний та якісний моніторинг інформаційного простору України на місцевому рівні. Обираючи певні області, а також друковані та онлайн видання у кожній з них регіональні групи забезпечують не лише облік та опис контенту - до їх завдань належить порівняння результатів роботи регіональних редакцій поміж собою. Окремою своєю місією фахівці ІДПО тут вважають виокремлення показових кейсів і підготовку фахових рекомендацій для редакцій задля того, аби їх аудиторія максимально уникала контакту з неякісним або шкідливим контентом. Предмет дослідження: стаття концентрує увагу та зосереджується на аналізі контенту чотирьох друкованих видань, що друкуються для аудиторії у Львівській області, а саме йдеться про "Високий замок", "Експрес", "Львівська пошта" (всі виходять безпосередньо у Львові) та "Новини Прибужжя" (виходить у м. Червоноград) - загалом йдеться про 517 публікацій упродовж моніторингових періодів, що мали місце 10 - 16 травня та 13 - 19 вересня 2021 р. Також йдеться про 4 онлайн видання - зокрема, такі сайти: "Вголос", "Гал-інфо", "Захід.нет" і "Львівський портал" (сукупно 800 публікацій упродовж згаданих вище тижнів моніторингу у травні і вересні 2021 р.). Ключовими методами, які застосовано у даному дослідженні, є кількісний аналіз, якісний аналіз і контент-аналіз із фокусуванням на дотриманні стандартів роботи медіа, на ознаках наявності пропаганди або прихованої реклами, а також на темах, жанрах, тональності та оригінальності контенту включених до переліку видань. Беручи до уваги формальну відданість професійним стандартам, водночас місцеві друковані та онлайн медіа Львівщини наражаються на певні видимі труднощі. Основні виклики, що полягають у завоюванні уваги їх аудиторії та освоєнні рекламних бюджетів, змушують медіа послуговуватись специфічним визначенням поняття основного клієнта. Питання того, у чиїй власності перебуває медіа, чи хто контролює іншим чином певне медіа, також тут відіграє не останню роль з погляду впливу на якість медійного контенту. Наведено кілька яскравих прикладів ймовірного порушення журналістських стандартів, або принаймні випадків, які можна назвати контентом, що перебуває на межі нормативної теорії сучасної журналістики.
|