Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Мацько В$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 65
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Мацько В. Образ Тараса Шевченка в рецепції В'ячеслава Єзерського [Електронний ресурс] / В. Мацько // Шевченкознавчі студії. - 2012. - Вип. 15. - С. 146-149. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Shs_2012_15_21
| 2. |
Мацько В. П. Екзистенціал свободи в художньо-публіцистичній практиці Володимира Винниченка (на прикладі публікації "В. Винниченко про себе й про українських "однобічників") [Електронний ресурс] / В. П. Мацько // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 14. - С. 307-314. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_14_64 Розглянуто світоглядну позицію В. Винниченка, що характеризується синтезом суперечливих підходів до осмислення загальнолюдських цінностей, здобуття свободи. Через раціональне тлумачення людської природи, бачення прозаїком суспільних процесів та явищ, аналізуючи твори письменника, виходимо на простір екзистенційної філософії: внутрішнє розчарування, відчай, відчуження, що проривається на зовні у формі розмислів над сенсом буття. Вперше розкрито внутрішній світ В. Винниченка в діалогічному дискурсі, розмові з кореспондентом газети "Українські вісті". В інтерв'ю письменник називає причини упадку УНР, що сфокусовано через призму виннниченківського конкордизму й дискордизму (погодженні та розладу) поміж українськими суспільно-громадськими діячами, державниками. Рассмотрены мировозренческие позиции В. Винниченко, которые характеризуются синтезом дискуссионных подходов к осмыслению общечеловеческих ценностей, приобретения свободы. Посредством рационального толкования человеческой природы, видения прозаиком общественных процессов и явлений, анализируя произведения писателя, выходим на пространство экзистенционной философии: внутреннее разочарование, отчаяние, отчуждение, которое прорывается снаружи в виде размышлений над смыслом бытия. Впервые раскрыт внутренний мир В. Винниченко в диалогическом дискурсе, разговоре с корреспондентом газеты "Украинские вести". В интервью писатель называет причины падения УНР, сфокусированные через призму виннниченковского конкордизма и дискордизма (согласовании и расстройства) между украинскими общественными деятелями, государственниками.The article deals with the world outlook position of V.Vynnychenko that is characterized by the synthesis of contradictory approaches to interpreting common to mankind values, to abtaining liberty. Through the rational explanation of man’s nature, vision of the writer social processes and phenomena, we find ourselves in the space of existentional philosophy: inner disappointment, despair, estrangement, which breaks through in the form of contemplations about the sense of living. The article reveals the inner world in V.Vynnychenko dialogical discourse, conversation with the correspondent of the newspaper "Ukrainian news".
| 3. |
Мацько В. П. Наукова рефлексія Мирона Степняка в просторі дослідження "Молодої музи" (початок 30-х років ХХ століття) [Електронний ресурс] / В. П. Мацько // Іван Огієнко і сучасна наука та освіта. Сер. : Історична та філологічна. - 2013. - Вип. 10. - С. 70-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ioisn_2013_10_13
| 4. |
Мацько В. Науково-педагогічна діяльність Володимира Отроковського: історико-літературний аспект [Електронний ресурс] / В. Мацько // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 112-118. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_23
| 5. |
Мацько В. П. Розвиток української освіти ХІХ століття крізь призму ідей Михайла Драгоманова [Електронний ресурс] / В. П. Мацько // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 445-453. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_92 Розглянуто на конкретних історико-педагогічних прикладах, працях відомого українського науковця М.П. Драгоманова концептуальні основи розвитку освіти в Україні другої половини ХІХ ст. Доведено, що освітній простір не був сприятливий для розвитку вітчизняної культури, мови, позаяк ретельно контролювався царськими циркулярами, указами, які призводили до утиску і заборон національної школи. Заборона грунтувалася на історичному твердженні, наче української мови не було, а цілий українсий рух в освіті і культурі українців є не що інше, як польська інтрига. Проти такого невігластва, національного й соціального гніту з боку чиновників царської Росії протиставив свою бурхливу діяльність випускник Київського університету Михайло Драгоманов. Наукові праці Драгоманова були своєрідною матрицею освіти і виховання, невичерпним джерелом зразка і типу поведінки, патріотизму і моральної снаги педагога, науковця, історика, фольклориста, публіциста, письменника, філософа. Смоделированы на конкретных историко-педагогических примерах, работах известного украинского ученого Драгоманова концептуальные основы развития образования в Украине второй половины XIX в. Доказано, что образовательное пространство не было благоприятным для развития отечественной культуры, языка, так как тщательно контролировалось царскими циркулярами, указами, которые приводили к ущемлению и запретам национальной школы. Запрет основывался на историческом утверждении, будто украинского языка не было, а целое украинское движение в образовании и культуре есть не что иное, как польская интрига. Против такого невежества, национального и социального гнета со стороны чиновников царской России противопоставил свою бурную деятельность выпускник Киевского университета Михаил Драгоманов. Научные труды Драгоманова были своеобразной матрицей образования и воспитания, неисчерпаемым источником образца и типа поведения, патриотизма и моральной силы педагога, ученого, историка, фольклориста, публициста, писателя, философа.The conceptual foundations of education in Ukraine in the second half of the nineteenth century are modeled on the background of specific historical and pedagogical examples and famous works of a Ukrainian scientist M.Dragomanov. It is proved that the educational environment was not favorable for the development of national culture, language as it was carefully controlled by royal circulars, decrees, what led to harassment and restrictions of the national school. The ban was based on the historical statement of denying a Ukrainian language as such, and that a Ukrainian movement in education and culture is nothing like polish intrigue. The gaduate of Kiev University Michail Dragomanov opposed his active practice against the Tsarist officials ignorance, national and social oppression. Scientific works of Drahomanov were as a matrix of education, an inexhaustible model source and kind of behaviour, patriotism and moral strength of teacher, scholar, historian, folklorist, journalist, writer, and philosopher.
| 6. |
Мацько В. П. Інтертекстуальне прочитання філологічних праць Василя Зборовця [Електронний ресурс] / В. П. Мацько // Педагогічний дискурс. - 2011. - Вип. 9. - С. 207-211. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2011_9_49
| 7. |
Мацько В. П. Виховний потенціал художнього слова Василя Сухомлинського [Електронний ресурс] / В. П. Мацько // Педагогічний дискурс. - 2011. - Вип. 10. - С. 320-323. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2011_10_80 Вперше акцентовано увагу на педагогічному, виховному значенні під кутом зору художнього слова видатного українського вченого В. Сухомлинського. Наголошено на українськості формування підростаючого покоління, прищеплення їм доброти, милосердя, патріотизму, любові до природи, краси рідної землі.Впервые акцентировано внимание на педагогическом, воспитательном значении под углом зрения художественного слова украинского ученого В. Сухомлинского. Отмечена украинскость формирования подрастающего поколения, вкладывание в их сознание принципов доброты, милосердия, патриотизма, любви к природе, красоты родной земли.For the first time the attention is paid to the pedagogical, educational meaning on-the-mitre of artistic word of Ukrainian scientist V. Sukhomlyns’kyi. We take into account the Ukrainian way of formation of rising generation, insertion into their minds the principles of kindness, patriotism, love to nature, beauty of native land.
| 8. |
Мацько В. П. Культурологічна парадигма в літературно-критичній та епістолярній спадщині: Олександр Білецький і Мирон Степняк [Електронний ресурс] / В. П. Мацько // Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу "Києво-Могилянська академія"]. Сер. : Філологія. Літературознавство. - 2011. - Т. 166, Вип. 154. - С. 73-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npchdufl_2011_166_154_18
| 9. |
Мацько В. П. Сакральний вимір в українській діаспорній прозі (за творчістю Людмили Коваленко й Олександри Копач) [Електронний ресурс] / В. П. Мацько // Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу "Києво-Могилянська академія"]. Сер. : Філологія. Літературознавство. - 2013. - Т. 224, Вип. 212. - С. 64-69. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npchdufl_2013_224_212_15
| 10. |
Мацько В. П. Речитативна форма голосіння за Тарасом Шевченком: поетика фольклорного жанру [Електронний ресурс] / В. П. Мацько // Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу "Києво-Могилянська академія"]. Сер. : Філологія. Літературознавство. - 2014. - Т. 240, Вип. 228. - С. 24-28. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npchdufl_2014_240_228_7
| 11. |
Мацько В. П. Концептуальне прочитання двосвіття в неоромантичній прозі української діаспори ХХ століття [Електронний ресурс] / В. П. Мацько // Література та культура Полісся. - 2009. - Вип. 48. - С. 3-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ltkp_2009_48_3
| 12. |
|
Філологічний дискурс = Philological discourse : зб. наук. пр. / Ін-т літ. ім. Т. Г. Шевченка Нац. акад. наук України, Хмельниц. гум.-пед. акад. – Хмельницький: [б. в.], 2015. - Виходить двічі на рік. - ISSN 2411-4166 Додаткові відомості та надходження |
| 13. |
Мацько В. Літературне джерелознавство: листи Григорія Голоскевича [Електронний ресурс] / В. Мацько // Філологічний дискурс. - 2015. - Вип. 1. - С. 26-30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fild_2015_1_8
| 14. |
Мацько В. Концепція осяяння людини і світу: теорія платонізму в художніх творах П. Крата, Х. Якимчука, О. Копач [Електронний ресурс] / В. Мацько // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Літературознавство, мовознавство, фольклористика. - 2008. - Вип. 19. - С. 10-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKNU_LMF_2008_19_5
| 15. |
Мацько В. Ісайя Камʼянчанин в історичній та художній правді за концептосферою М.Мачківського [Електронний ресурс] / В. Мацько // Філологічний дискурс. - 2015. - Вип. 2. - С. 33-37. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fild_2015_2_10
| 16. |
Мацько В. Педагогічні ідеї Анатолія Погрібного в системі розбудови національної освіти [Електронний ресурс] / В. Мацько // Педагогічний дискурс. - 2015. - Вип. 18. - С. 137-142. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2015_18_29
| 17. |
Мацько В. П. Тенденції розвитку еміграційного шкільництва упродовж ХХ століття [Електронний ресурс] / В. П. Мацько // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Педагогіка. - 2015. - № 3. - С. 5-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ped_2015_3_3
| 18. |
Мацько В. Художні особливості діаспорної п'єси для дітей в аспекті рецептивної естетики (за творами Марії Дейко, Романа Завадовича) [Електронний ресурс] / В. Мацько // Філологічний дискурс. - 2016. - Вип. 3. - С. 71-83. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fild_2016_3_11
| 19. |
Мацько В. Вплив Тараса Шевченка на формування світогляду та розвиток творчої думки Богдана Лепкого [Електронний ресурс] / В. Мацько // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Літературознавство. - 2012. - № 36. - С. 84-86. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPUl_2012_36_21
| 20. |
Мацько В. Образ автора в художньому творі і листуванні (до 100-річчя з дня народження Ольги Мак) [Електронний ресурс] / В. Мацько // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Літературознавство. - 2013. - № 37. - С. 30-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPUl_2013_37_4
| | |
|
|