Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (6)Реферативна база даних (1)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Сагайдак Г$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2
1.

Сагайдак Г. 
Медіаосвіта як засіб виховання сучасного школяра [Електронний ресурс] / Г. Сагайдак // Обрії. - 2013. - № 2. - С. 25-27. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/obrii_2013_2_11
Попередній перегляд:   Завантажити - 214.265 Kb    Зміст випуску     Цитування
2.

Сагайдак Г. Д. 
Електрична активність головного мозку людини під час тестування математичного інтелекту за субтестом "арифметичні задачі" тесту структури інтелекту Амтхауера [Електронний ресурс] / Г. Д. Сагайдак, Н. Б. Філімонова, І. Г. Зима // Вісник Черкаського університету. Серія : Біологічні науки. - 2015. - № 19. - С. 90-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchuB_2015_19_14
Інтелект визначає успішність у навчанні та оволодінні професією та включає в собі вербальні, математичні та інші здібності. Важливим є те, що відсутність математичної грамотності знижує якість життя сильніше, ніж відсутність грамотності звичайної. Питання дослідження математичного інтелекту та здібностей людей до арифметики постає досить гостро. Відомо, що чоловічий та жіночий мозок функціонують по різному. Мета роботи - дослідити відмінності в електричній активності головного мозку у осіб різної статі під час проходження субтесту "Арифметичні задачі" тесту структури інтелекту Амтхауера. У дослідженні добровільно взяли учать 20 чоловіків та 20 жінок, правші, віком 20+-3 років, студенти 1 - 5 курсів КНУ імені Тараса Шевченка. Кожен з обстежуваних проходив тестування за допомогою комп'ютерної реалізації субтесту "Арифметичні задачі" тесту структури інтелекту Амтхауера, що використовується для оцінки математичної складової інтелекту. В усіх обстежуваних реєстрували електроенцефалограму (ЕЕГ) під час проведення тестування. В кожному відведенні для частотних діапазонів ЕЕГ- дельта (0,5 - 3,9 Гц), тета (4,0 - 7,9 Гц), альфа (8 - 12,9 Гц), бета1 (13,0 - 19,9 Гц) та бета2 (20,0 - 35 Гц) обчислювали повну потужність спектру. Статистичний аналіз даних проводили за допомогою пакету STATISTICA 8.0 (StatSoft, USA, 2008). Нормальність розподілів змінних перевірялась тестом Шапіро-Вілка. Оскільки розподіл практично всіх параметрів за критерієм Шапіро-Вілка був відмінний від нормального (<$E p~<<~0,05>), для порівняння двох залежних вибірок застосовано критерій Вілкоксона, для опису вибіркового розподілу вказували (Me) і нижній (25 %) та верхній (75 %) квартилі: Me [25 %; 75 %]. Виявлено, що при вирішенні арифметичних задач у жінок формувалась фронто-парієтальна система контролю вхідного інформаційного потоку при активації префронтальної кори, що здійснювала регуляцію когнітивних функцій. Підвищена активність в задній асоціативній корі та правих скроневих ділянках, свідчила про те, що арифметичні задачі жінки вирішували асоціативно. Спостережено підвищену активність в зоні лівої ангулярної звивини, яка активується саме при вирішенні математичних завдань. У чоловіків при вирішенні арифметичних задач виявлено фактично два інформаційних потоки (вербальний та образний), координуючу роль між якими відігравала передня поясна кора, при цьому сформована широка фронто-парієнтальна нейромережа із залученням скроневих ділянок обох півкуль. Досліджено роботу головного мозку чоловіків та жінок під час вирішення субтесту "Арифметичні задачі" тесту структури інтелекту Амтхауера. Висновки: жінки скоріше вирішували арифметичні задачі асоціативно із залученням лівої ангулярної звивини. У чоловіків безпосередня обробка математичних завдань здійснювалась в правій потиличній зоні, яка пов'язана з створенням образних метафор та інтермодальними асоціаціями.
Попередній перегляд:   Завантажити - 359.223 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського