Наукова періодика України Неперервна професійна освіта: теорія і практика


Сисоєва С. 
Дослідницька компетентність викладача вищої школи: програма розвитку / С. Сисоєва, Л. Козак // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2016. - Вип. 1-2. - С. 39-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2016_1-2_9
Висвітлено етапи впровадження освітньої програми підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу університету (дослідницький модуль) у Київському університеті ім. Б. Грінченка. Визначено та охарактеризовано структурні компоненти дослідницької компетентності викладача ВНЗ, яка включає такі компоненти: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, процесуально-діяльнісний, інформаційно-комунікаційний комунікативний, професійно-рефлексивний. Зосереджено увагу на засвоєнні викладачами знань та вмінь щодо змісту, структури та критеріїв сформованості дослідницької компетентності викладача; методології педагогічного дослідження; статистичної обробки та оформлення результатів педагогічного дослідження; організації навчально-дослідницької роботи студентів. Показано, що розвиток дослідницької компетентності викладача ВНЗ забезпечується: удосконаленням та гнучкістю змісту лекційних і семінарських занять; орієнтацією на особистісний і науково-педагогічний досвід викладача, його індивідуальні запити; врахуванням андрагогічних принципів навчання; застосуванням активних форм навчання; розробкою завдань, що сприяють розвитку твoрчoгo мислення викладачів, оволодінню й систематизації знань щодо проведення науково-педагогічних досліджень. Освещены этапы внедрения образовательной программы повышения квалификации профессорско-преподавательского состава университета (исследовательский модуль) в Киевском университете им. Б. Гринченко. Определены и охарактеризованы структурные компоненты исследовательской компетентности преподавателя ВУЗ, которая включает следующие компоненты: мотивационно-ценностный, когнитивный, процессуально-деятельностный, информационно-коммуникационный, коммуникативный, профессионально-рефлексивний. Сосредоточено внимание на усвоении преподавателями знаний и умений по содержанию, структуре и критериям сформированности исследовательской компетентности; методологии педагогического исследования; статистической обработки и оформления результатов педагогического исследования; организации учебно-исследовательской работы студентов. Показано, что развитие исследовательской компетентности преподавателя ВУЗ обеспечивается: совершенствованием и гибкостью содержания лекционных и семинарских занятий; ориентацией на личностный и научно-педагогический опыт преподавателя, его индивидуальные запросы; учетом андрагогических принципов обучения; применением активных форм обучения; разработкой задач, способствующих развитию твoрческого мышления преподавателей, овладению и систематизацией знаний по научно-педагогическим исследованиям.Research competence is seen here as an integrated personal and professional quality of an expert, which reflects the motivation for scientific research, level of methodology of teaching research, personal qualities of as a researcher, in particular such as innovative thinking, the capacity for creativity and innovation. In the article authors grounded reasonable structure of research competence of higher education teacher (components: motivational and valuable, cognitive, procedural and active, informational and communicative, personal and creative, professional and reflexive). The artile presents meaningful description of each component of the research competence of higher education teacher for a sufficient level of its manifestation. The authors study the content of educational training programs of the faculty of the University aimed at developing research competence of the teacher (research module).
  Повний текст PDF - 227.69 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сисоєва С.
  • Козак Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сисоєва С. Дослідницька компетентність викладача вищої школи: програма розвитку / С. Сисоєва, Л. Козак // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2016. - Вип. 1-2. - С. 39-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2016_1-2_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Сисоєва Світлана Олександрівна (педагогічні науки)
  • Козак Людмила Василівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського