Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Осадчий В. 
Професійна підготовка майбутніх учителів у Канаді засобами інформаційно-комунікаційних технологій / В. Осадчий // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 1. - С. 181-191. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_20
На основі вітчизняних і зарубіжних досліджень проаналізовано досвід європейських країн (Англія, Франція, Німеччина, Польща), США та Канади щодо підготовки майбутніх учителів засобами інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та їх використання у майбутній професійній діяльності. Зазначено спільні процеси, що відбувалися у становленні сучасної системи професійної підготовки майбутніх учителів у цих країнах. Зосереджено увагу на польському Стандарті підготовки вчителів у ділянці інформаційних технологій (ІТ). Розкрито результати впровадження Національної програми комп’ютеризації шкіл в Канаді, використання в цій країні засобів дистанційної освіти. Наголошено на більш прогресивнішій в плані використання ІКТ системі професійної підготовки США. Констатовано, що характерним для багатьох країн було поступове формування системи професійної підготовки вчителів; здійснення освітніх реформ у 1980 - 1990 рр., спрямованих на її модернізацію у зв’язку з новими економічними і соціальними умовами, пов’язаними з розвитком і поширенням інформаційних технологій; напрацювання стандартів, положень, декларацій та інших документів, що засвідчують прийняту цими країнами стратегію підтримки вчителів з метою підвищення якості освіти в Європі.На основе отечественных и зарубежных исследований проанализирован опыт европейских стран (Англия, Франция, Германия, Польша), США и Канады по подготовке будущих учителей средствами информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) и их использование в будущей профессиональной деятельности. Указаны общие процессы, происходившие в становлении современной системы профессиональной подготовки будущих учителей в этих странах. Сосредоточено внимание на польском стандарте подготовки учителей в области информационных технологий (ИТ). Раскрыты результаты внедрения Национальной программы компьютеризации школ в Канаде, использования в этой стране средств дистанционного образования. Отмечено более прогрессивное использования ИКТ в системе профессиональной подготовки США. Констатировано, что характерным для многих стран было постепенное формирование системы профессиональной подготовки учителей; осуществление образовательных реформ в 1980 - 1990 гг., направленных на ее модернизацию в связи с новыми экономическими и социальными условиями, связанными с развитием и распространением информационных технологий; наработки стандартов, положений, деклараций и других документов, удостоверяющих принятую этими странами стратегию поддержки учителей с целью повышения качества образования в Европе.In this article, basing on domestic and foreign researches, experiences of European countries, the USA and Canada in the realm of teachers to be training with use of Information and Communication Technologies tools (ICT) as well as the experience of these tools application in the teachers’ future careers are analyzed. It is also concluded that most countries in the 90s stepped onto the path of reforms and ICT s mainstreaming into the educational process. The vocational education system of the United States is recognized significantly advanced in the use of ICT.На основі вітчизняних і зарубіжних досліджень виявлено аспекти сучасної професійної підготовки майбутніх учителів у Канаді. Доведено, що до системи професійної освіти країни відносяться коледжі, університети та різні установи професійної освіти, в яких можна отримати спеціальну професійну та вищу освіту. Зазначено, що на сьогодні програми підготовки майбутніх учителів передбачають загальну підготовку, викладання професійного предмета майбутнього фахівця, професійну підготовку та педагогічну практику. Наголошено, що головне значення при підготовці майбутніх вчителів, завдяки різноманітним стратегіям (пряма стратегія, непряма стратегія, інтерактивна стратегія, стратегія самостійного навчання і експериментальна стратегія), має формування педагогічної майстерності студентів. Відзначено, що в канадській системі педагогічної освіти впродовж останнього десятиліття відбувалися реформи, які сприяли впровадженню інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема дистанційних технологій у професійну підготовку майбутніх учителів.На основе отечественных и зарубежных исследований выявлено аспекты современной профессиональной подготовки будущих учителей в Канаде. Доказано, что к системе профессионального образования страны относятся колледжи, университеты и различные учреждения профессионального образования, в которых можно получить специальное профессиональное и высшее образование. Отмечено, что на сегодняшний день программы подготовки будущих учителей предусматривают общую подготовку, преподавание профессионального предмета будущего специалиста, профессиональную подготовку и педагогическую практику. Отмечено, что главное значение при подготовке будущих учителей, благодаря разнообразным стратегиям (прямая стратегия, косвенная стратегия, интерактивная стратегия, стратегия самостоятельного обучения и экспериментальная стратегия), имеет формирование педагогического мастерства студентов. Отмечено, что в канадской системе педагогического образования в течении последнего десятилетия происходили реформы, которые способствовали внедрению информационно-коммуникационных технологий, в частности дистанционных технологий в профессиональной подготовке будущих учителей.The aspects of modern training of future teachers in Canada are revealed on the basis of national and foreign studies. It is proved that the system of professional education of the country includes colleges, universities and various institutions of vocational education, where one can receive special vocational and higher education. It is noted that at present the programmes aimed at future teachers’ training include general training, teaching professional subject to the future specialists, professional training and teaching practice. It is emphasized that the attention is paid to the formation of students’ pedagogical skills while future teachers’ training by means of a variety of strategies (direct strategy, indirect strategy, interactive strategy, self-study strategy and experimental strategy). It is noted that the Canadian system of pedagogical education has been reformed during the last 10 years. The reforms have influenced the introduction of information and communication technologies, including distance learning technologies for future teachers’ professional training.
  Повний текст PDF - 331.718 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Осадчий В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Осадчий В. Професійна підготовка майбутніх учителів у Канаді засобами інформаційно-комунікаційних технологій / В. Осадчий // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 1. - С. 181-191. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_20.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Осадчий Вячеслав Володимирович (1975–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського