Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Осадчий В. 
Сучасні особливості професійної підготовки вчителів у країнах Сходу / В. Осадчий // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 169-180. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_20
Проаналізовано сучасні особливості професійної підготовки майбутніх учителів у деяких країнах Сходу, зокрема: Ізраїлі, Японії, Китаї, Сінгапурі та Південній Кореї. Визначено особливості системи педагогічної освіти в Ізраїлі, яка є багаторівневою й об’єднує три ступені (бакалавр, магістр, доктор); програму навчання за ступенем бакалавра можна виконати за три роки в університеті або за чотири роки у коледжі. Підготовку спеціалістів педагогічного профілю за всіма трьома ступенями здійснюється в університетах. Педагогічну освіту в Японії можна здобути в педагогічних ВНЗ (університетах і коледжах), у класичних університетах, акредитованих для підготовки вчителів або шляхом складання кваліфікаційного іспиту Однією з характерних рис системи вищої педагогічної освіти в Японії є те, що, крім педагогічних факультетів, підготовку вчителів здійснюють практично на будь-якому факультеті університетів, визнаних Міністерством просвіти, науки і культури. Викладено комплекс модерніфзаційних змін у сфері освіти Китаю: реконструкція системи педагогічної освіти шляхом інституційної модернізації та поглинань; зміщення акценту в професійній підготовці вчителя від кількісних показників до якості педагогічної освіти; створення структурно різних моделей педагогічної освіти для задоволення потреб шкіл на різних рівнях. Педагогічну освіту в Південній Кореї реалізовано в національному девізі “Освіта – сила країни, щоб конкурувати”. У Туреччині педагогічну освіту пов’язано з різними заходами, що відбуваються у турецькій національній системі освіти як на національному, так і на місцевому рівнях. Запроваджено нову єдину загальнонаціональну модель підготовки учителів, в якій кількість обов’язкових курсів має бути скорочено, а кількість елективних курсів збільшено; зменшення кількості кредитів на вивчення теоретичних курсів і збільшення на вивчення практикоорієнтованих курсів.Проанализированы современные особенности профессиональной подготовки будущих учителей в некоторых странах Востока, в частности: Израиле, Японии, Китае, Сингапуре и Южной Корее. Определены особенности системы педагогического образования в Израиле, которая является многоуровневой и объединяет три степени (бакалавр, магистр, доктор); программу обучения по степени бакалавра можно выполнить за три года в университете или четыре года в колледже. Подготовку специалистов педагогического профиля по всем трем ступеням осуществляется в университетах. Педагогическое образование в Японии можно получить в педагогических вузах (университетах и колледжах), в классических университетах, аккредитованных для подготовки учителей или путем сдачи квалификационного экзамена Одной из характерных черт системы высшего педагогического образования в Японии является то, что, кроме педагогических факультетов, подготовку учителей осуществляют практически на любом факультете университетов, признанных Министерством просвещения, науки и культуры. В Сингапуре акцентировано внимание на профессиональной подготовке будущих учителей средствами ИКТ. В Китае до начала ХХ в. существовала традиционная система образования, основанная на изучении древних классических конфуцианских книг. Изложены комплекс модернифзацийних изменений в сфере образования реконструкция системы педагогического образования путем институциональной модернизации и поглощений; смещение акцента в профессиональной подготовке учителя от количественных показателей к качеству педагогического образования; создание структурно различных моделей педагогического образования для удовлетворения потребностей школ на разных уровнях. Педагогическое образование в Южной Корее реализовано в национальном девизе "Образование –- сила страны, чтобы конкурировать". В Турции педагогическое образование связано с различными мерами, происходящих в турецкой национальной системе образования как на национальном, так и на местном уровнях. The article highlights modern aspects of future teachers’ training in some Eastern countries such as Israel, Japan, Singapore, China, and Turkey. The author notes that the tendency to approach the educational values affects the curricula of many Asian countries in the East. The author proves that the teaching practice of the East falls under the significant influence of other educational systems (Western European, North American and Japanese ones). The analysis shows that Japan has a leading role in the implementation of information technology in teacher training among the countries of the East. Its special features include the presence of systematic training and the use of Internet and satellite communications systems. In the teaching practice of these countries one can watch ongoing search for a compromise between globalization and localization that information and communication technologies (eg, distance learning) is widely implemented in these countries and has a significant impact on improving future teachers’ training.
  Повний текст PDF - 349.105 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Осадчий В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Осадчий В. Сучасні особливості професійної підготовки вчителів у країнах Сходу / В. Осадчий // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 169-180. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_20.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Осадчий Вячеслав Володимирович (1975–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського