Наукова періодика України Психологічні перспективи


Шпак М. М. 
Емпіричне дослідження психологічних особливостей розвитку емоційного інтелекту в молодшому шкільному віці / М. М. Шпак // Психологічні перспективи. - 2017. - Вип. 29. - С. 234-244. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2017_29_22
Розкрито теоретичні підходи до вивчення феномену емоційного інтелекту особистості. Визначено його змістові та структурні характеристики. Обгрунтовано доцільність розглядати емоційний інтелект як інтегральну властивість особистості, що забезпечує здатність розуміти емоції та управляти ними через когнітивну обробку емоційної інформації. Емпірично визначено психологічні особливості розвитку емоційного інтелекту в молодшому шкільному віці. Схарактеризовано результати формувального експерименту, який передбачав розроблення та апробацію програми психологічного супроводу розвитку емоційного інтелекту молодших школярів. Вона включала комплекс взаємопов'язаних заходів та методів роботи з учнями, вчителями початкових класів та батьками дітей. Установлено, що спостерігається позитивна динаміка розвитку емоційного інтелекту в молодших школярів, які взяли участь у формувальному експерименті. Аналіз отриманих результатів дав підстави констатувати суттєве підвищення і загального рівня емоційного інтелекту, і його показників у досліджуваних експериментальної групи. Найбільш суттєві зрушення відбулися в показниках "розуміння емоцій" та "управління емоціями". При цьому виявлено й деякі гендерні відмінності в розвитку емоційного інтелекту в хлопців і дівчат. З огляду на психологічні новоутворення, які виникають у молодшому шкільному віці (рефлексія, довільність пізнавальних процесів і поведінки, внутрішній план дій), та результати проведеного експериментального дослідження визначено, що молодший шкільний вік - сензитивний період для розвитку емоційного інтелекту.
  Повний текст PDF - 239.756 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шпак М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шпак М. М. Емпіричне дослідження психологічних особливостей розвитку емоційного інтелекту в молодшому шкільному віці / М. М. Шпак // Психологічні перспективи. - 2017. - Вип. 29. - С. 234-244. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2017_29_22.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Шпак Марія Мирославівна (1974–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського