Наукова періодика України Рідна школа


Сисоєва С. 
Інтерактивні технології навчання дорослих / С. Сисоєва // Рідна школа. - 2010. - № 11. - С. 3-8. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_11_3
Розглянуто поняття інтерактивності, основні поняття педагогіки, які мають значення для навчання дорослої людини, сутність та дефініції андрагогіки. Наведено андрагогічну модель інтерактивного навчання, психологічні особливості навчання дорослої людини, вимоги до педагога-андрагога. Проаналізовано критерії ефективності застосування інтерактивних технологій у навчанні дорослих, розглянуто активні форми та методи навчання як елементи інтерактивних технологій, які оптимально вписуються в андрагогічну модель навчання. Розкрито проблеми використання кейс-методу у навчанні державних службовців. Подано порівняльний аналіз навчальних можливостей найбільш поширених систем дистанційного навчання, які можуть бути використані в освіті дорослих.Доведено, що інтерактивні технології навчання мають великий освітній і розвивальний потенціал, забезпечують максимальну активність дорослих учнів у навчальному процесі, оптимальний час навчання і його результативність. Висвітлено особливості інтерактивного навчання (ІН) дорослих: центральне місце в діяльності викладача посідає не окремий індивід, а група дорослих-учнів, які стимулюють і активізують один одного. Визначено поняття дистанційного ІН як педагогічної взаємодії між учнями та навчальними ресурсами або учнів між собою за допомогою комп'ютерного розвивального середовища. Наведено критерії ефективності ІН дорослих (пізнавальної активності, мотивації, активної інформативності, активізації мислення, співпраці, результативності). Розкрито сутність та етапи процесу розроблення інтерактивної технології навчання дорослих.Доказано, что интерактивные технологии обучения имеют большой образовательный и развивающий потенциал, обеспечивают максимальную активность взрослых учащихся в учебном процессе, оптимальное время обучения и его результативность. Освещены особенности интерактивного обучения (ИН) взрослых: центральное место в деятельности преподавателя занимает не отдельный индивид, а группа взрослых - учащихся, которые стимулируют и активизируют друг друга. Определено понятие дистанционного ИН как педагогического взаимодействия между учащимися и учебными ресурсами или учеников между собой с помощью компьютерной развивающей среды. Приведены критерии эффективности ИН взрослых (познавательной активности, мотивации, активной информативности, активизации мышления, сотрудничества, результативности). Раскрыты сущность и этапы процесса разработки интерактивной технологии обучения взрослых.The paper deals with the interactive technologies in adults education: the definitions of "interactive education", "interactive technology" for adult learners, interactivity for adults distance learning systems, efficiency criteria and stages of adults interactive technologies development.
  Повний текст PDF - 499.421 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сисоєва С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сисоєва С. Інтерактивні технології навчання дорослих / С. Сисоєва // Рідна школа. - 2010. - № 11. - С. 3-8. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_11_3.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Сисоєва Світлана Олександрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського