Наукова періодика України Рідна школа


Пушкарьова Т. 
Теоретичні аспекти інформатизації освіти у моделі "1 учень – 1 комп’ютер" / Т. Пушкарьова, Е. Лозовський // Рідна школа. - 2010. - № 6. - С. 35-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_6_10
Висвітлено актуальність поняття "якість освіти" як визначального вектору розвитку освіти в сучасному світі, як основи, на якій будується вся освітня стратегія, націлена на інтеграцію традиційних підходів вітчизняної системи освіти із сучасними інформаційними технологіями. Розкрито переваги використання новітнього освітнього проекту, що сприяє адаптації учнів до життя в інформаційному суспільстві, - моделі навчання "1 учень - 1 комп'ютер", що докорінно змінює мету системи освіти, реалізує принцип "вчитися завжди і скрізь", спрямованої на конкретну особистість, забезпечує вільний доступ до освітніх ресурсів. Виокремлено основні структурні компоненти освітньої моделі. Технологічним ядром є програмна оболонка дистанційного навчання, що використовується як Інтернет-портал з проведенням off- і on-line обговорення; середовище електронного навчання учня, що передбачає використання спеціально розробленого комп'ютера - нетбука, і програмне забезпечення, яке дозволить розширити освітні можливості учня; середовище електронного навчання класу, в якому використовуються комп'ютери та програмне забезпечення для індивідуального й/або колективного навчання. Розглянуто функціональні можливості моделі, які наведено в вигляді структурних блоків: загальні, проведення уроку, перевірка знань, організація уроку, функції учнів, функції викладача, функції батьків, адміністративні функції. Застосування даної моделі, "робочим інструментом" якої є не тільки комп'ютер, а й програмне забезпечення і навчальний контент, є інтегрованим програмно-технічним освітнім продуктом.Освещена актуальность понятия "качество образования" как определяющего вектора развития образования в современном мире, как основы, на которой строится вся образовательная стратегия, нацеленная на интеграцию традиционных подходов отечественной системы образования с современными информационными технологиями. Раскрыты преимущества использования новейшего образовательного проекта, который способствует адаптации учащихся к жизни в информационном обществе - модели обучения "1 ученик - 1 компьютер", что в корне меняет цель системы образования, реализует принцип "учиться всегда и везде", направленного на конкретную личность, обеспечивающего свободный доступ к образовательным ресурсам. Выделены структурные компоненты модели. Технологическим ядром является программная оболочка дистанционного обучения, используемая как Интернет-портал с проведением off-и on-line обсуждения; среда электронного обучения ученика, которая предусматривает использование специально разработанного компьютера - нетбука, а также программное обеспечение; среда электронного обучения класса, в котором используются компьютеры и программное обеспечение для индивидуального и/или коллективного обучения. Рассмотрены функциональные возможности модели, представленные в виде структурных блоков: общие, проведение урока, проверка знаний, организация урока, функции учащихся, функции преподавателя, функции родителей, административные функции. Применение данной модели, "рабочим инструментом" которой является не только компьютер, но и программное обеспечение, учебный контент, есть интегрированным программно-техническим образовательным продуктом.The aim of the article is to show all advantages of innovational educational project - the educational model "1 pupil - 1 computer", that helps to adapt pupils to the life in informational society. This model changes the aim of education and implementsany time any place education concept. Besides it is a person targeted model that gives a free access to educational resources.
  Повний текст PDF - 511.296 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пушкарьова Т.
  • Лозовський Е.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пушкарьова Т. Теоретичні аспекти інформатизації освіти у моделі "1 учень – 1 комп’ютер" / Т. Пушкарьова, Е. Лозовський // Рідна школа. - 2010. - № 6. - С. 35-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_6_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Пушкарьова Тетяна Едуардівна (педагогічні науки)
  • Пушкарьова Тамара Олексіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського