Даниленко О. А. Ценностные механизмы влияния в политике и сетевом маркетинге / О. А. Даниленко // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2000. - Т. 6. - С. 274-282. - Библиогр.: 8 назв. - рус.Розглянуто проблему ціннісного впливу в політиці та мережевому маркетингу як соціологічну. Ціннісні механізми проаналізовано як найбільш глибинні механізми впливу; зроблено аналіз текстових структур, за допомогою яких вони реалізуються. У даному випадку текст як засіб соціальної комунікації виступає в якості предмета соціологічного аналізу, що дозволяє розглянути проблему її раціонального й ірраціонального аспектів. Методологічною основою дослідження є концепції, в яких на перший план виходить комунікативний аспект соціальних взаємодій, розглянуто структурування соціального відношення (П.Бурдьє), розроблено методи структурного аналізу (К.Леві-Стросса, В.Я. Проппа), виявлено механізми соціально-психологічного впливу (Р.Чалдині). Запропоновано критерії проведення поглибленого контент-аналізу, що дозволяють визначити характер впливу тексту: гармонічний або конфліктний. Наведено результати контент-аналізу текстів політичних програм, а також текстів, що супроводжують діяльність різних організацій мережевого маркетингу. Доведено, що текстовий вплив через систему цінностей може стати механізмом маніпуляції, і прояв цього можливий у різних сферах. Розгляд текстів як ключового механізму соціальних комунікацій, звертання до соціолінгвістичного аналізу дозволяє виявити структури ціннісного маніпулювання і виробити механізми захисту від маніпуляції за допомогою розмежування "помилкової " та "правдивої" комунікацій. Підкреслено, що ціннісні механізми впливу несуть у собі небезпеку формування конфліктних настанов на мікро- та макрорівнях, і розгляд у єдності ціннісної та конфліктної проблематики дозволяє виявити внутрішню сутність формування конфліктних настанов. Ключ. слова: Конфлікт, цінності, ціннісні механізми впливу, контент-аналіз, конфліктні настанови Індекс рубрикатора НБУВ: С5*333.641.216
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|