Спеціальна педагогіка : Понят.-термінол. слов. / ред.: В. І. Бондар; АПН України. Ін-т спец. педагогіки. - Луганськ : Альма-матер, 2003. - 436 c. - укp.Представлено дані щодо дітей із особливими потребами, своєрідність їх розвитку, виховання та навчання. Проаналізовано причини та характер різних порушень фізичного чи розумового розвитку, описано типові навчально-виховні заклади, розкрито мету, завдання, зміст, методи та організацію навчання, виховання таких дітей. Значну увагу приділено відомостям про профілактику порушень зору, слуху, мовлення, розумового розвитку та медичне обслуговування учнів. З урахуванням сучасних тенденцій у галузі спеціальної педагогіки та суміжних наук вміщено інформацію, яка розкриває особливості навчально-виховної роботи. Висвітлено питання, що стосуються дидактичних принципів, форми організації уроку й позакласних виховних заходів, загальнодидактичних вимог до викладання предметів загальноосвітнього циклу, а також суті та методики корекційно-розвиваючої та компенсаторної роботи. Науково обгрунтовано базові педагогічні теорії, концепції, педагогічні течії та підходи щодо вирішення загальних і спеціальних проблем діяльності закладів спеціальної освіти, підготовки, перепідготовки фахівців. Детально охарактеризовано вітчизняний та зарубіжний досвід роботи з дітьми, які мають вади психофізичного розвитку, діяльність видатних учених, практиків у галузі корекційної педагогіки. Представлены данные о детях с особыми потребностями, своеобразие их развития, воспитания и обучения. Проанализированы причины и характер разных нарушений физического или умственного развития, описаны типовые учебно-воспитательные заведения, раскрыты цель, задание, содержание, методы и организация обучения, воспитания таких детей. Значительное внимание уделено информации о профилактике нарушений зрения, слуха, речи, умственном развитии и медицинском обслуживании учеников. С учетом современных тенденций в отрасли специальной педагогики и смежных наук помещена информация, которая раскрывает особенности учебно-воспитательной работы. Освещены вопросы, касающиеся дидактических принципов, форм организации урока и внеклассных воспитательных мероприятий, общедидактических требований к преподаванию предметов общеобразовательного цикла, а также сути и методики коррекционно-развивающей и компенсаторной работы. Научно обоснованы базовые педагогические теории, концепции, педагогические течения и подходы, касающиеся решения общих и специальных проблем деятельности учреждений специального образования, подготовки, переподготовки специалистов. Детально охарактеризирован отечественный и зарубежный опыт работы с детьми, которые имеют недостатки психофизического развития, деятельности известных ученых, практиков в отрасли коррекционной педагогики. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч43 я212
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА639864 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|