Білецька С. В. Дитиноцентрована педагогіка: теорія і практика західних країн : навч. посіб. для студ. вищих навч. закл. / С. В. Білецька. - Х. : Факт, 2008. - 255 c. - укp.Висвітлено історію розвитку дитячої педагогіки від найдавніших часів до сучасного періоду. Розглянуто особливості виховання дітей у Стародавній Греції та Стародавному Римі, в західних країнах в епоху середньовіччя. Розкрито еволюцію образу дитини у педагогічному просторі Нового часу (XVII - середина XIX ст.). Викладено основні положення теорії педоцентризму Ж.-Ж. Руссо, досліджено процес трансформації "корисної дитини" XIX ст. у "безцінну дитину" XX ст. у країнах Західної Європи. Проаналізовано педагогічну спадщину М. Монтессорі (1870 - 1952), Р. Штайнера (1861 - 1925), М. та О. Реріхів (1874 - 1947, 1879 - 1955). Розкрито сутність американського прогресивізму, зокрема, описано педагогічну систему Д. Дьюї (1859 - 1952). Проаналізовано особливості становлення та розвитку сучасної американської системи батьківської освіти, яка базується на трансформації педоцентричної ідеології. Проведено порівняльне дослідження застосування педагогіки педоцентризму в системі суспільного виховання США та Японії. У контексті концепції "позитивної самооцінки" дитини розглянуто освітньо-виховну практику США та західних країн. Освещена история развития детской педагогики с древнейших времен до современного периода. Рассмотрены особенности воспитания детей в Давней Греции и Давнем Риме, в западных странах в эпоху средневековья. Раскрыта эволюция образа ребенка в педагогическом поле Нового времени (XVII - середина XIX ст.). Изложены основные положения теории педоцентризма Ж.-Ж. Руссо, исследован процесс трансформации "полезного ребенка" XIX ст. в "бесценного ребенка" XX ст. в странах Западной Европы. Проанализировано педагогическое наследие М. Монтессори (1870 - 1952), Р. Штайнера (1861 - 1925), Н. и Е. Рерихов (1874 - 1947, 1879 - 1955). Раскрыта сущность американского прогрессивизма, в частности, описана педагогическая система Д. Дьюи (1859 - 1952). Проанализированы особенности становления и развития современной американской системы родительского образования, основанной на трансформации педоцентрической идеологии. Проведено сравнительное исследование использования педагогики педоцентризма в системе общественного воспитания США и Японии. В контексте концепции "позитивной самооценки" ребенка рассмотрена образовательно-воспитательная практика западных стран. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0) + Ч33(4/8)6
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА703035 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|