Первушевська І. Трансформація мережі позашкільних закладів у систему позашкільної освіти України / І. Первушевська // Позашк. освіта та виховання. - 2007. - № 2. - С. 49-57. - укp.Висвітлено екскурс в історію розвитку та становлення позашкільної освіти в Україні. Виділено чотири основні педагогічні функції, що реалізувались до 1991 р. Охарактеризовано зміни в системі на сучасному етапі, коли почалося перетворення позашкільних закладів у заклади позашкільної освіти, що виконують функції додаткової освіти. Обгрунтовано важливість позашкільної освіти як необхідного компонента загальної. Значну увагу приділено інноваційному досвіду діяльності позашкільного закладу нової формації - Рівненського міського палацу дітей і молоді, в якому протягом 15-ти років реалізується авторська Концепція навчання та виховання дітей і молоді. Розкрито суть створеної адаптивної моделі позашкільного закладу, який за цільовими характеристиками є конкурентоспроможним у наданні освітніх послуг. Розглянуто проблеми повернення державного фінансування закладів позашкільної освіти, визначення статусу педагогічного працівника даного закладу з відповідною оплатою праці. З урахуванням існуючого негативного досвіду знищення позашкільної освіти в країнах Центральної та Західної Європи, де процес її реанімації є неможливим, висловлено сподівання на активне реформування галузі в Україні з метою її збереження та розвитку. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.387(4УКР) + Ч33(4УКР)
Рубрики:
![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|