Салтикова О. Виховання громадянської відповідальності особистості: можливості позашкільної освіти / О. Салтикова // Позашк. освіта та виховання. - 2008. - № 2. - С. 21-26. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.Розглянуто проблему виховання громадянської відповідальності учнів у позашкільних навчальних закладах. Проаналізовано основні підходи до проблеми громадянського виховання взагалі та виховання громадянської відповідальності особистості зокрема, а також можливостей позашкільної освіти у цьому контексті. Охарактеризовано два підходи до визначення мети громадянського виховання, а саме: виховання в дусі республіканської та ліберальної громадянськості. Визначено громадянську відповідальність як інтегральну якість особистості, яка має складну структуру, що включає когнітивні, емоційно-мотиваційні та поведінкові компоненти. Зазначено, що саме у підлітковому та ранньому юнацькому віці відбуваються важливі зрушення в моральному розвитку особистості, коли об'єктивні соціальні умови спонукають молоду людину робити вибір свого подальшого шляху, брати на себе відповідальність. Окреслено роль засобів позашкільної освіти у формуванні громадянських компетентностей, вихованні громадянських якостей в учнівської молоді. Акцентовано увагу на значенні розвитку дистанційної форми навчання в системі позашкільної освіти. Констатовано наявність протиріччя між потенційними можливостями позашкільної освіти у сфері громадянського виховання учнівської молоді і недостатній науковій обгрунтованості проблеми, що заважає реалізації таких можливостей у педагогічній практиці. Ключ. слова: особистість, виховання, громадянська відповідальність, позашкільна освіта, компетентнісний підхід, дистанційна освіта, наукове об|рунтування Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.387
Рубрики:
![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|