Ярхо А. В. Комунікативна стратегія невпевненості в сучасному англомовному діалогічному дискурсі : Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / А. В. Ярхо; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2004. - 20 c. - укp.Відзначено, що невпевненість (хеджинг) у сучасному англомовному діалогічному дискурсі становить поліфункціональну комунікативну стратегію, що вербалізується через мовні сигнали (хеджи) та спрямована на модифікацію іллокутивної сили або пропозиційного змісту висловлювання. У межах запропонованої когнітивно-прагматичної моделі невпевненість являє собою глобальну стратегію (когнітивно-прагматичної підсистеми референціальної та афективної невпевненості), локальну стратегію (локальні субстратегії у межах підсистем) і мовленнєву стратегію (лексичні, лексико-граматичні, синтаксичні та фонетичні хеджи). Зауважено, що референціальна (модифікація пропозиції) й афективна (модифікація іллокуції) невпевненість регулюються згідно з принципами кооперації та ввічливості, а також мають власні функціонально-прагматичні різновиди з притаманними ним прагматичними функціями. Відзначено, що за горизонтальним соціальним варіюванням хеджинг домінує у мовленні друзів і близьких, а за вертикальним - у мовленні співрозмовників, що не володіють владою, а також у рівних за соціальним статусом. Зазначено, що гендерне варіювання первинно детермінується його прагматичною природою. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-227.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА333223 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|