Токмань Г. Л. Методика викладання української літератури в старшій школі на екзистенціально-діалогічних засадах : Автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Г. Л. Токмань; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2003. - 42 c. - укp.Наведено теоретично обгрунтовану та експериментально перевірену методичну систему, яка дає змогу учителеві-словеснику ініціювати екзистенційний розвиток учнів, формувати їх інтерпретаційну свідомість і проводити її естетизацію, виявляти та розвивати творчі філологічні та белетристичні здібності, виховувати вміння спілкуватися, а також досягати розуміння діалогічної природи твору мистецтва. Встановлено, що навчальний процес є ефективнішим, якщо викладання ведеться на засадах діалогізму та проблемності; проводиться дослідження на межі з психологією та філософією; створюються ситуації індивідуального вибору у разі аналізу твору; вводяться такі навчальні технології, як інтерактивна технологія, евристика, сугестопедія, продуктивне та концентроване навчання, модульно-розвиваюча система; застосовуються елементи літературознавчих методів дослідження; впроваджуються такі типи знань, як проблемні семінари, історичні дослідження, літературні дискусії; реалізується система завдань і творів, працюючи над якими, учень вступає в особистісний діалог з художнім текстом; діалогічно виявляються літературні напрямки. Зазначено, що дана методика базується на рівнях парадигми, технології та моделі. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р20
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА323154 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Автореферати дисертацій Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|