Бистрова Ю. О. Особливості конфліктної поведінки розумово відсталих підлітків : Автореф. дис... канд. психол. наук / Ю. О. Бистрова; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.Розроблено науково обгрунтовану систему роботи з метою вивчення, запобігання та розв'язання конфліктів, взаємопов'язаних з поведінкою розумово відсталих підлітків. Виявлено чинники сімейного та шкільного життя, що впливають на формування різних стратегій конфліктної поведінки підлітків з інтелектуальною недостатністю. З'ясовано перевагу у такому конфлікті деструктивних стратегій поведінки, а саме: активної (суперництва), пасивних (уникнення, пристосування). Для розумово відсталих підлітків характерний особливий тип поведінки у конфлікті - застрявання. За його вияву підліток самостійно не впорається з ситуацією. Частіше застрявання виявляється у групі підлітків з психопатоподібними проявами, з недостатністю лобних долей, а також у підлітків з порушеннями нейродинаміки. Установлено вплив структури дефекту та нейродинаміки, рівня психічного розвитку, вікових особливостей і гендерних відмінностей підлітків на вибір стратегій поведінки за конфліктних ситуацій. Розроблено систему корекційної роботи з метою запобігання та розв'язання конфліктів у поведінці підлітків з інтелектуальною недостатністю. Проведено роботу за трьома напрямками з урахуванням компонентів розвитку особистості (когнітивного, емоційного та поведінкового), реалізовано психокорекційну програму спеціальних занять-кроків з формування та розвитку навичок соціальної взаємодії та конструктивної поведінки у конфлікті. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю954.04
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА349202 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Автореферати дисертацій Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|