Бай І. Б. Педагогічні засади укладання та ілюстрування українських підручників Галичини (друга половина XIX - початок ХХ ст.) : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І. Б. Бай; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2005. - 20 c. - укp.Виокремлено педагогічні засади укладання й ілюстративного оформлення україномовних шкільних підручників Галичини другої половини XIX - початку XX ст. Розглянуто поступове впровадження в уклад навчальних книг елементів пояснювально-ілюстративної методики навчання; тематичний принцип добору та розміщення текстового та дидактичного матеріалу; забезпечення єдності структурних компонентів шкільного підручника та двоступеневості викладу навчального матеріалу; реалізацію принципів доступності, народності, гуманізації. Проаналізовано й узагальнено провідні чинники сприяння українському підручникотворенню (соціально-економічний, суспільно-політичний, культурно-освітній). Обгрунтовано провідні тенденції еволюції змісту україномовних шкільних підручників Галичини (зростання обсягу навчального матеріалу; поступовий перехід від догматичного до пояснювально-ілюстративного типу викладу навчального матеріалу; унормування правопису; збільшення обсягу навчального матеріалу національного змісту). Доведено можливості використання виховної спрямованості змісту текстів шкільних підручників даного періоду як засобу формування загальнолюдських, національних і громадських цінностей школярів. Показано можливості творчого використання матеріалів навчальних видань другої половини XIX - початку XX ст. в сучасній загальноосвітній школі I ступеня. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1г(4УКР-9ГАЛ)5
Шифр НБУВ: РА748728 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|