Городецька Н. Г. Психологічні особливості подолання інноваційних бар'єрів у педагогічній діяльності : автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н. Г. Городецька; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2009. - 20 c. - укp.Розглянуто психологічні особливості подолання бар'єрів до інновацій у педагогічній діяльності. Проведено психолого-педагогічний аналіз підходів до тлумачення понять "інноватика" та "педагогічна інноватика" у вітчизняній і зарубіжній психології. Вивчено специфіку подолання психологічних бар'єрів у педагогічній діяльності з використанням функціонально-генетичного підходу та системно-динамічної концепції, згідно з якою відмінною рисою інноваційної діяльності є психологічна перебудова. За результатами дослідження з'ясовано існування бар'єрів соціальних, творчості та кризи педагогічної діяльності. Показано особливості подолання бар'єрів залежно від стажу роботи, статі, віку педагога. Досліджено провідну роль мотиваційного чинника в його інноваційній діяльності. З'ясовано вплив типу навчального закладу на мотиваційну структуру педагогів-інноваторів. Розглянуто динаміку розвитку мотивів інноваційної діяльності. Показано вплив індивідуально-психологічних властивостей педагогів (тривожності, інтернальності-екстернальності, емоційної стійкості, рівня суб'єктивного контролю) на специфіку їх інноваційної діяльності. Розроблено засади та принципи рефлексивно-інноваційного тренінгу для корекції інноваційних бар'єрів, що виникають у педагогічній діяльності. Проаналізовано результати застосування тренінгу. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ч311,01
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА364025 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Автореферати дисертацій Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|