Зайчикова Т. В. Соціально-психологічні детермінанти синдрому "професійного вигорання" у вчителів : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.05 / Т. В. Зайчикова; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2005. - 20 c. - укp.Розкрито суть синдрому "професійного вигорання" як наслідку довготривалих професійних стресів. Вивчено зміст і структуру цього синдрому. Досліджено детермінанти його виникнення за групами: соціально-економічні, соціально-психологічні, індивідуально-психологічні. Показано, що синдром "професійного вигорання" є наявним у більшості вчителів вітчизняних закладів середньої освіти, а також має специфіку вияву у цій діяльності. Установлено, що розвиток професійного вигорання у вчителів відбувається через компонент синдрому - резистенцію, тобто, найбільш поширеними симптомами прояву синдрому у вчителів є неадекватне вибіркове емоційне реагування, редукція професійних обов'язків, розширення сфери економії емоцій. Відзначено, що підвищення рівня підготовки вчителів до запобігання та подолання синдрому "професійного вигорання" можна забезпечити шляхом використання спеціальної соціально-психологічної програми, призначеної для оволодіння вчителями знаннями, що розкривають зміст і структуру зазначеного синдрому, а також методами його діагностики та засобами і прийомами профілактики й подолання. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.43 + Ч421.421
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА337059 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Автореферати дисертацій Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|