РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000292420<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кулик В. В. 
Обгрунтування роботоздатності сталей високоміцних залізничних коліс з урахуванням їх тріщиностійкості : автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.01 / В. В. Кулик; НАН України, Фіз.-мех. ін-т ім. Г.В.Карпенка. - Л., 2009. - 23 c. - укp.

Встановлено закономірності зміни характеристик міцності та циклічної тріщиностійкості колісних сталей залежно від структурно-фазового стану, технології виробницта та впливу експлуатаційних факторів, з урахуванням яких науково обгрунтовано доцільність заміни середньоміцних залізничних коліс поточного виробництва на високоміцні. Досліджено ресурсні фізико-механічні характеристики колісної високоміцної сталі (<$Esigam sub B ~=~1~200~ symbol Ь ~1~400~ roman МПа>) з підвищеним вмістом вуглецю (0,63 %) та мікролегованої ванадієм (<$E~0,1~%>). З метою покращання роботоздатності високоміцних залізничних коліс наведено рекомендації щодо підвищення циклічної зв'язності руйнування даної сталі. Запропоновано спосіб оптимізації циклічної зв'язності руйнування сталей з підвищеним вмістом вуглецю шляхом їх ізотермічного гартування та середнього відпуску для одержання дрібнодисперсної пластинчасто-глобулярної перліто-бейнітної структури. На підставі використання уніфікованої моделі втомного руйнування оцінено вплив розмірів технологічних дефектів (екзогенних металургійних включень) на втомні характеристики сталей залізничних коліс. Встановлено, що зменшення допустимого розміру технологічного дефекту з 3 мм (стандарт України, ДСТУ ГОСТ 10791:2006) до 2 мм (стандарт ЄС, EN 13262:2003) забезпечує збільшення втомної довговічності вдвічі. Показано, що у високоміцних колесах безпечний розмір (діаметр) технологічного включення за циклічного навантаження (<$EDELTA sigma sup бр ~=~360~ roman МПа>) становить 1 мм, а в колесах поточного виробництва таке включення ще може бути осередком руйнування. Визначено, що безпечний розмір тріщиноподібного дефекту

за циклічного навантаження досліджених колісних сталей становить <$E2a sub 0 ~=~0,13~ sybmol Ь ~0,19~ roman мм>. З'ясовано, що середньо- та високоміцні колісні сталі з дефектами типу втомних тріщин схильні до низькотемпературного (до <$E-60~ symbol Р~ roman C >) окрихчення тільки у разі високих амплітуд циклічного навантаження, коли швидкість росту тріщин вища <$E10 sup -7 roman м"/"цикл>. З'ясовано, що високоміцні колісні сталі у порівнянні з середньоміцними мають підвищену чутливіть до асиметрії циклу навантаження, що необхідно враховувати у процесі оцінювання надійності залізничних коліс за наявності великих залишкових розтягальних напружень біля їх поверхні кочення, які виникають внаслідок гальмування. Виявлено падіння характеристик циклічної тріщиностійкості сталей у різних зонах ободу залізничних коліс, обумовлене інтенсифікацією відкольного мікромеханізму руйнування, незважаючи на одночасне зниження міцності сталей.


Індекс рубрикатора НБУВ: К222.234.710.62 + О22-046.510.2-021.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА369260 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Автореферати дисертацій 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського