РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000294974<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Довгопола К. С. 
Особливості формування самоконтролю у сліпих молодших школярів : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / К. С. Довгопола; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - К., 2011. - 20 c. - укp.

Проаналізовано загальну та спеціальну психологічну та педагогічну літературу, проект Державного стандарту освіти та навчальні програми з рельєфного малювання. Встановлено, що формування самоконтролю у сліпих учнів значно обтяжене сенсорною депривацією. Специфічність діяльності за порушень зорових функцій полягає, насамперед, у зміні сенсорного контролю. Візуальний контроль значно обмежений або зовсім відсутній, внаслідок його недостатності за рахунок компенсаційних процесів навички самоконтролю здійснюються з використанням збережених аналізаторів, найбільшої ваги за цього набувають м'язове та тактильне відчуття. Зазначено, що рука незрячого починає виконувати не тільки виконавчі функції, а й функції контролю. Описано особливості здійснення самоконтролю графічних рухів за параметрами: швидкість, розмах і сила; випереджального, поопераційного та підсумкового видів самоконтролю; встановлено чотири рівні сформованості самоконтролю (високий, середній, низький та нульовий). Визначено психологічні детермінанти самоконтролю у сліпих молодших школярів. Детально розкрито методологічні засади та зміст методики формування та корекції самоконтролю у сліпих молодших школярів. Зміст методики охоплює формування та розвиток: мотивації й установки на самоконтроль, самоконтролю графічних рухів за параметрами швидкості, розмаху та сили, випереджального, процесуального та підсумкового видів самоконтролю, а також навичок самооцінювання; активного сприймання, уваги, пам'яті, мислення; активізацію психомоторики. Аналіз результатів застосування формувальної методики виявляє наявність позитивних змін у ефективності здійснення образотворчої діяльності після експериментального навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 + Ч433.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА380082 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Автореферати дисертацій 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського