Кіричевська Е. В. Стратегії подолання старшокласниками проявів агресії однолітків у міжособистісній взаємодії : автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Е. В. Кіричевська; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2009. - 19 c. - укp.Вперше у контексті проблеми підліткового насилля визначено психологічні особливості скривджених старшокласників, досліджено їх особистісні характеристики та психічні стани, які виникають під дією систематичних образ з боку однолітків. Проаналізовано вплив наслідків несприятливої екологічної ситуації на підвищення рівня агресивності та віктимності старшокласників. Розроблено психологічну модель процесу формування в учнів старших класів конструктивних стратегій подолання проявів агресії однолітків, що передбачає розв'язання соціально-комунікативних задач за системою КАРУС. Удосконалено класифікацію деструктивних комунікативних ситуацій міжособистісної взаємодії старшокласників. Проаналізовано зовнішні та внутрішні чинники віктимізації сучасного учня старших класів. Експериментально виявлено та проаналізовано домінуючі стратегічні тенденції подолання старшокласниками проявів агресії однолітків. Показано взаємозалежність між стратегіями подолання проявів агресії однолітків і рівнем розвитку соціально-комунікативних здібностей старшокласників. Обгрунтовано основні положення системно-стратегіальної концепції діяльності, що застосовуються у контексті проблематики подолання різноманітних життєвих випробувань, проблем, конфліктів, різних типів несприятливих ситуацій особами різного віку, зокрема, старшокласниками. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю952.2-734
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА368776 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Автореферати дисертацій Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|