РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000309936<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Шиян Т. В. 
Формування відповідальності старшокласників у процесі факультативних занять гуманітарного профілю в загальноосвітніх навчальних закладах : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т. В. Шиян; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. - Миколаїв, 2009. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему формування відповідальності старшокласників у процесі факультативних занять. Науково обгрунтовано й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови розвитку даної якості в учнів старших класів, якими є відбір навчального матеріалу, спрямованого на формування особистої відповідальності, організація проектної діяльності старшокласників, застосування інтерактивних методів навчання та виховання, забезпечення готовності вчителів до формування відповідальності старшокласників у процесі факультативних занять. Уточнено сутність поняття "відповідальність старшокласників", охарактеризовано його компоненти: мотиваційний (потреби, ідеали, ціннісні орієнтації), гностичний (усвідомлення моральних, етичних і правових норм діяльності та поведінки), емоційно-вольовий (вміння визначати мету й обирати засоби її досягнення), діяльнісно-поведінковий (здатність свідомо коригувати власну поведінку відповідно до моральних переконань). Розроблено критерії та показники сформованості відповідальності старшокласників (пізнавальна активність - стійкий пізнавальний інтерес, мотивація досягнення мети, ціннісні орієнтації - самосприйняття, орієнтація на суспільно корисну діяльність, самостійність - ініціатива, вміння автономно планувати, реалізовувати й оцінювати власну діяльність, саморегуляція - моделювання власних вчинків і поведінки, рефлексивність).

Визначено рівні сформованості відповіальності у старшокласників: інтернальний (сформовані стійкі ціннісні орієнтації, високий рівень саморегуляції) конвенційний (усвідомлення моральних норм, брак саморегуляції власних дій), екстернальний (низький рівень самосприйняття, невміння конструктивно співпрацювати), критичний (неусвідомлення відповідальності за власні вчинки та поведінку). Розроблено та впроваджено у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів методику формування відповідальності старшокласників, методичний інструментарій діагностування сформованості відповідальності старшокласників. Удосконалено інтерактивні та проектний методи організації діяльності старшокласників. Укладено методичний посібник для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів "Формування відповідальності старшокласників у процесі факультативних занять суспільно-гуманітарного профілю".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.263 + Ч421.331.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА368917 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Автореферати дисертацій 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського