Калмикова Л. О. Психологія розвитку мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / Л. О. Калмикова; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - К., 2011. - 42 c. - укp.Розглянуто на підставі результатів психологічного дослідження мовленнєву діяльність як психолінгвістичне та металінгвопсихологічне утворення мовленнєвої особистості, а також як багатовимірний феномен, що має ієрархічну структуру та фазну будову, містить мотиваційний, інтенційний, цілеутворювальний, внутрішньопрограмувальний та лексико-граматичний компоненти. Вона поєднана з поняттями "висловлювання", "текст", "дискурс", "комунікація", "спілкування" та "суб'єкт публічного мовлення". Теоретично обгрунтовано й емпірично підтверджено потребу в системному підході до формування дитини як суб'єкта усної мовленнєвої діяльності. Згідно з цим підходом розвиток мовленнєвої діяльності здійснюється в єдності її внутрішніх і зовнішніх операцій та дій з орієнтацією на розвиток дошкільника як мовленнєвої особистості, зокрема, на становлення його смислоформувальних і смислоформулювальних мотивів-цілей як надійного підгрунтя для розвитку суб'єкта публічного висловлювання, його мовленнєвих і навчальних навичок, умінь і комунікативних якостей. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.2 + Ю983.401 + Ч411.382 + Ш141.14-910.33
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА383646 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|