РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000404013<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Онопрієнко В. 
Виховання екологічної свідомості студентів-аграріїв у позааудиторній діяльності / В. Онопрієнко // Рідна шк.. - 2012. - № 3. - С. 18-21. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто важливість формування екологічної свідомості студентів-аграріїв у позааудиторній діяльності. Виокремлено особливості екоцентричного типу екологічної свідомості, який характеризується тим, що у відносинах людини й навколишнього середовища наголос робиться на гармонію, взаємозв'язок, взаємодію та взаєморозвиток. Він займає проміжне положення між антропоцентричним та природоцентричним типами. Запропоновано здійснення екологічного виховання на засадах "глибинної екології" та на основі ідеальної динамічної моделі майбутнього типу взаємин суспільства та природи, окремої людини та природи, що базується на вченні В. І. Вернадського про ноосферу. Визначено "глибинну екологію" як шлях вироблення психоемоційного погляду на себе крізь призму системи, частиною якої людина уявляє себе. Подано психологічні механізми "глибинної екології". Окреслено виховні та розвивальні завдання екологічного виховання в позааудиторній діяльності. Розкрито питання використання виховних засобів та методів позааудиторної роботи. Наголошено на ролі бібліотеки та самоосвіти у поширенні екологічних знань. Виділено такі форми позааудиторного екологічного виховання як: екскурсії на природу, екотуризм, проектна діяльність та використання інформаційних і комунікаційних технологій. Зазначено, що поява нової стратегії розвитку означає поступове об'єднання в єдину систему економічної, екологічної і соціальної сфер діяльності.

Рассмотрена важность формирования экологического сознания студентов-аграриев во внеаудиторной деятельности. Выделены особенности экоцентрического типа экологического сознания, который характеризуется тем, что в отношениях человека и окружающей среды упор делается на гармонию, взаимосвязь, взаимодействие и взаиморазвитие. Он занимает промежуточное положение между антропоцентричным и природоцентричным типами. Предложено осуществлять экологическое воспитание на принципах "глубинной экологии" и на основе идеальной динамической модели будущего типа взаимоотношений общества и природы, отдельного человека и природы, базирующейся на учении В. И. Вернадского о ноосфере. Определена "глубинная экология" как путь выработки психоэмоционального взгляда на себя сквозь призму системы, частью которой человек себя представляет. Представлены психологические механизмы "глубинной экологии". Определены воспитательные и развивающие задачи экологического воспитания во внеаудиторной деятельности. Раскрыты вопросы использования воспитательных средств и методов внеаудиторной работы. Отмечена роль библиотеки и самообразования в распространении экологических знаний. Выделены следующие формы внеаудиторного экологического воспитания: экскурсии на природу, экотуризм, проектная деятельность и использование информационных и коммуникационных технологий. Отмечено, что появление новой стратегии развития означает постепенное объединение в единую систему экономической, экологической и социальной сфер деятельности.

The article stresses the importance of formation ecological consciousness of students-agrarians in extracurricular activities. Proposed implementation of ecological education on basis of „deep ecology” and the model, based on the teaching of V. I. Vernadskyi about the noosphere, with the use of educational means and methods of extracurricular work.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1р(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського