РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000404044<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Чернишов О. 
Ідеї здоров'язбережувальної педагогіки В. О. Сухомлинського та їх утілення у практику сучасної школи / О. Чернишов // Рідна шк.. - 2012. - № 7. - С. 21-24. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано ідеї здоров'язбереження та здоров'яформування у спадщині В. О. Сухомлинського. Зосереджено увагу на чинниках, які, на думку вченого-педагога, впливають на процес формування у дитини навичок здорового способу життя, а саме: сім'я (родина), школа, колектив, сама особа вихованця та його життєві цінності. Наголошено, що в Донецькій області основні положення "Школи радості" В. О. Сухомлинського на сучасному етапі освітньої практики реалізуються у навчальних закладах, що працюють у режимі "Школи сприяння здоров'ю". Висвітлено досвід означених шкіл щодо оптимізації рухового режиму дітей під час навчально-виховного процесу, забезпечення комплексного підходу до збереження і зміцнення здоров'я як дітей, так і педагогів. Виокремлено впровадження досвіду Павлиської школи щодо методів формування відносин у колективі, які сприяють становленню соціальної складової здоров'я школяра. Зазначено, що нині в школах області розглядаються та впроваджуються такі концептуальні засади системи В. О. Сухомлинського, як: повага до особистості кожної дитини, визнання її унікальності, неповторності, створення умов для розкриття потенційних можливостей кожного учня, гуманізація та індивідуалізація навчально-виховного процесу.

Проанализированы идеи здоровьесбережения и здоровьеформирования в наследии В. А. Сухомлинского. Сосредоточено внимание на факторах, которые, по мнению ученого-педагога, влияют на процесс формирования у ребенка навыков здорового образа жизни, а именно: семья, школа, коллектив, сама личность воспитанника и его жизненные ценности. Отмечено, что в Донецкой области основные положения "Школы радости" В. А. Сухомлинского на современном этапе образовательной практики реализуются в учебных заведениях, работающих в режиме "Школы содействия здоровью". Освещен опыт указанных школ по оптимизации двигательного режима детей во время учебно-воспитательного процесса, обеспечению комплексного подхода к сохранению и укреплению здоровья как детей, так и педагогов. Выделено внедрение опыта Павлышской школы по методам формирования отношений в коллективе, способствующих становлению социальной составляющей здоровья школьника. Указано, что сейчас в школах области рассматриваются и внедряются такие концептуальные основы системы В. А. Сухомлинского, как: уважение к личности каждого ребенка, признание его уникальности, неповторимости, создание условий для раскрытия потенциальных возможностей каждого ученика, гуманизация и индивидуализация учебно-воспитательного процесса.

The article deals with the analysis of ideas of saving and formation of health in V. O. Sukhomlynskyi’s heritage. The experience of their introduction into the practice of the work of schools of assistance to health in Donetsk region is described.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч421.354.5 + Ч424(4УКР-4ДОН)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського