Бадер В. Педагогічна спадщина В. О. Сухомлинського у формуванні соціокультурної і комунікативної компетентностей молодших школярів / В. Бадер // Рідна шк.. - 2012. - № 7. - С. 29-34. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Розглянуто питання впровадження концептуальних положень В. О. Сухомлинського про розвиток у молодших школярів умінь і навичок усного та писемного мовлення, вдосконалення мовленнєвої культури шляхом формування в них соціокультурної та комунікативної компетентності. Зазначено, що відповідно до змістової лінії навчальної програми з української мови, молодші школярі мають засвоїти значення таких українських символів, як верба, калина, вишитий рушник, вишиванка, писанка та ін. Зосереджено увагу на розкритті методів і прийомів засвоєння учнями І - ІV класів такого національного концепту, як "верба", а саме: імітаційного, репродуктивного, оперативного, комунікативного. Запропоновано завдання, які можна використати для реалізації вимог нової програми на уроках для кожного класу. Подано матеріали для вчителя, які він може використати у четвертому класі на етапі підготовчої роботи до написання твору-опису верби. Констатовано, що звернення на уроках до народних символів, традицій надає багатий матеріал для виховання в дітей почуття патріотизму, шанобливого ставлення до свого народу, які В. О. Сухомлинський вважав одним із важливих завдань школи. Рассмотрены вопросы внедрения концептуальных положений В. А. Сухомлинского о развитии у младших школьников умений и навыков устной и письменной речи, совершенствовании речевой культуры путем формирования у них социокультурной и коммуникативной компетентности. Указано, что в соответствии с содержанием учебной программы по украинскому языку, младшие школьники должны усвоить значение таких украинских символов, как верба, калина, вышитый рушник, вышивка, писанка и др. Сосредоточено внимание на раскрытии методов и приемов усвоения учащимися I-IV классов такого национального концепта, как "верба", а именно: имитационного, репродуктивного, оперативного, коммуникативного. Предложены задания, которые можно использовать для реализации требований новой программы на уроках для каждого класса. Представлены материалы для учителя, которые он может использовать в четвертом классе на этапе подготовительной работы к написанию сочинения-описания вербы. Констатировано, что обращение на уроках к народным символам, традициям дает богатый материал для воспитания у детей чувства патриотизма, уважительного отношения к своему народу, которые В. А. Сухомлинский считал одним из важных задач школы. The article considers the question of the formation of socio-cultural and communicative competencies of younger schoolchildren. Disclosed methods and techniques for developing of abilities and skills of oral and written stylistically differentiated speech of the pupils of I-IV forms on the example of mastering by them of the national concept of the „verba”. Special attention is paid to the selection of didactic material – educational texts and topics, which are displayed features of culture and national character of our people Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч421.331.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|