Бабій І. Народна педагогіка про виховання підростаючого покоління (історичний аспект) / І. Бабій // Рідна шк.. - 2008. - № 11. - С. 74-76. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.Здійснено ретроспективний аналіз основних етапів становлення народної педагогіки. Висвітлено основні її ідеї, відображені в найдавніших пам'ятках української писемності, творах просвітителів, філософів, учених. Розглянуто ідеї народної педагогіки, що знайшли своє втілення в педагогічних системах Я. М. Коменського, К. Д. Ушинського, С. Ф. Русової, А. С. Макаренка, В. О. Сухомлинського, М. Г. Стельмаховича, а саме: любов до рідної мови, рідної культури; моральне виховання, виховний аспект народних ігор і танців; традиції трудового виховання; сімейне виховання тощо. Окреслено відмінність між поняттями "етнопедагогіка" та "народна педагогіка". Зазначено, що педагогічні традиції, накопичені народом протягом усього історичного розвитку, становлять основу його виховної системи з розвитку моральних якостей особистості. Визначено наступні моральні цінності народної педагогіки: відповідальність, борг, честь, совість, терпимість, любов, співпереживання, потреба у творчій діяльності, співчуття, милосердя. Рекомендовано якомога уважніше ставитися до надбань народу, його досвіду, педагогічній науці використовувати напрацьовані та перевірені століттями ідеї навчання та виховання в сучасному навчально-виховному просторі. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313.3
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|