Щекатунова Г. Практика організації оцінювання діяльності ЗНЗ в умовах розвитку сучасної школи / Г. Щекатунова // Рідна шк.. - 2009. - № 2/3. - С. 30-32. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.Розглянуто проблему оцінювання якості педагогічної, навчальної й трудової діяльності ЗНЗ, тобто діяльності школи як цілісної освітньої системи. Проаналізовано існуючі моделі оцінки-самооцінки якості шкільної освіти, які умовно поділено на два види: лінійні та кластерні. Запровадження системи оцінювання-самооцінювання на рівні конкретних шкіл розглянуто як найбільш ефективний метод покращення освітньої діяльності ЗНЗ. Зазначено, що поняття "оцінка" та "оцінювання" не є тотожними: оцінка - систематичний та всебічний аналіз діяльності школи, її результатів відповідно до обраних критеріїв, який дає змогу визначити слабкі та сильні сторони, скласти план дій, контролювати їх здійснення; оцінювання - це дослідження результатів організованої діяльності ЗНЗ. Запропоновано методику оцінювання-самооцінювання якості діяльності ЗНЗ, розкрито її сутність. Визначено наступні сфери оцінювання діяльності ЗНЗ: менеджмент, навчальний план, досягнення учнів, ефективність роботи педагогічного колективу, психологічний клімат, ресурси розвитку, соціальне партнерство. Окреслено показники оцінювання-самооцінювання інваріантної та варіативної частини, критерії оцінки кожної сфери. Виділено види аналізу, що допоможуть зробити необхідні оцінювальні висновки: динамічний аналіз - аналіз змін показників у часі (за кілька років); порівняльний аналіз - порівняння характеристик системи з характеристиками аналогічних освітніх систем або показниками, середніми для району, міста. Наведено основні джерела інформації для проведення оцінювання-самооцінювання. Розкрито переваги запропонованої методики. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.410
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|