Липова Л. Профільна природнича освіта і проблеми професійної адаптації молоді / Л. Липова, С. Лисиціна, В. Малишев // Рідна шк.. - 2009. - № 1. - С. 9-12. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.Розглянуто питання застосування в навчальному процесі компетентнісного підходу, який допоможе вирішити проблему практичного використання знань. Надано відповідь на питання про зміст знань з природничих дисциплін, які забезпечать молодій людині свідомий вибір профілю навчання, а потім і підготовку до життя за умов частих метаморфоз у суспільстві. Охарактеризовано три рівноправні компоненти у змісті освіти: фундаментальність (передавання знань), гуманістичну орієнтацію (виховання) та практичну, прикладну, професійну спрямованість (розвиток умінь). Обгрунтовано значення, актуальність і важливість фундаменталізації освіти, зокрема фундаменталізації профільної природничої освіти, яка є основою професійної гнучкості, динамічності, що зумовлено постійними змінами у змісті професійної діяльності, а також у вимогах ринку праці. Зосереджено увагу на застосуванні інноваційного підходу у набутті фундаментальних знань - практично-орієнтованого навчання, яке полягає в практичній співорганізації та взаємопроникненні освітньої та продуктивної діяльності учнів. Розкрито сутність гуманістичної орієнтації (виховання) професійної успішності випускників, яка полягає у розвитку комунікативних здібностей, емпатії, фасилітації, вмінні знаходити компроміс. Окреслено третю складову в методології змісту навчання - практичну спрямованість, тобто необхідність вивчення будь-якого предмета у тісному зв'язку з потребами практики. Наголошено на важливості для підготовки випускників до дорослого життя засвоєння базових освітніх компонентів, а саме: відповідних "наскрізних" умінь учнів профільних класів: користування комп'ютером, набуття початкових правових і економічних знань, уміння складати бізнес-план, договір тощо. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Б.р(4УКР)
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|