Калмикова Л. Психолінгвістика у ВНЗ України і Болонський процес: проблеми реалізації європейського змісту освіти і компетентнісного підходу / Л. Калмикова // Рідна шк.. - 2008. - № 10. - С. 61-63. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.Обгрунтовано необхідність визначення місця й ролі психолінгвістики в структурі державних стандартів освіти у ВНЗ України згідно з комунікативно-компетентнісним підходом. В контексті Болонського процесу розглянуто значення впровадження психолінгвістики як навчальної дисципліни в освітній процес вищих педагогічних (дошкільних) закладів. Зазначено, що міждисциплінарна наука є провідною в Лондонському, Сорбонському, Гарвардському, Мічиганському та Каліфорнійському університетах. Охарактеризовано програму з психолінгвістики професора Каліфорнійського університету Дена Слобіна. Визначено роль психолінгвістики у формуванні загальних та спеціальних компетенцій, які визначені в матеріалах європейського освітнього співтовариства як обов'язкові для якісного, повноцінного становлення фахівців з вищою освітою. З огляду на те, що вітчизняна психолінгвістика формувалась з психології, окреслено її розгалуження на сучасному етапі. Висловлено занепокоєння щодо ігнорування вітчизняними ВНЗ психолінгвістики як практичного засобу, що допомагає педагогу бачити й розуміти внутрішній механізм сприймання інформації дитиною, передбачає пошук причин складнощів, які відчувають діти в процесі сприйняття й розуміння певного тексту, у вираженні своїх думок під час побудови розгорнутих усних висловлювань тощо. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.4 р30 + Ю949.132-46 р30
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|