Соловей М. Шкільне краєзнавство України: основні періоди і тенденції розвитку у ХХ столітті / М. Соловей // Рідна шк.. - 2008. - № 11. - С. 66-70. - Бібліогр.: 29 назв. - укp.Здійснено спробу періодизувати, а відтак і систематизувати розвиток шкільного краєзнавства упродовж тривалого періоду. З'ясовано, що краєзнавча робота як педагогічне явище, системно присутнє у змісті освітньої діяльності школярів, перебувало в динамічній залежності від соціально-політичних і культурологічних процесів, що відбувалися в державі, і за змістом добре диференційоване в часі. Виділено періоди і визначено основні тенденції їх розвитку, а саме: період - з початку ХХ ст. до 1917 р.; II - 1917 - 1920 рр.; III - упродовж 1920-х - 1930-х рр.; IV - із середини 1940-х рр. до 1950-х рр.; V - з початку 1950-х рр. і до середини 1980-х рр.; VI - з кінця 1980-х рр. і до початку 1990-х рр.; VII - з 1991 р. Відзначено сталу орієнтацію краєзнавчої роботи на комуністичні ідеали та цінності, вивчення природи та виробничих відносин локально малих територій з подальшим використанням зібраних матеріалів на уроках історії та географії. Розкрито наступні форми краєзнавчої роботи: краєзнавчі екскурсії, туристсько-екскурсійні станції, експедиції червоних слідопитів, краєзнавчі ігри, експедиція "Моя Батьківщина - СРСР" тощо. Охарактеризовано останні періоди розвитку краєзнавчої роботи як національно спрямовані, з вираженими культурологічним і народознавчим аспектами, що пояснюється проголошенням Україною в 1990 р. Декларації про державний суверенітет. Акцентовано увагу на організаційних формах краєзнавчої роботи, які були збережені, але зміст значно відрізнявся та базувався на елементах українського краєзнавства: природи, історії, літературі, матеріальній культурі, соціально-економічній сфері локально малих територій. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.44 + Ч33(4УКР)6
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|