Стукало Н. Виховання культури мислення та його розвиток у процесі навчання математики (З історії Київського фізико-математичного товариства: кінець ХІХ - початок ХХ ст.) / Н. Стукало // Рідна шк.. - 2010. - № 1/2. - С. 55-61. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.Висвітлено погляди діячів Київського фізико-математичного товариства (1890 - 1919 рр.) К. М. Щербини, В. П. Єрмакова, М. П. Соколова, М. М. Володкевича, Е. К. Шпачинського на виховання в учнів характерних якостей мислення та на сприяння його розвитку засобами розв'язання математичних задач, формування понять, доведення теорем. Розкрито методику формування в учнів знань про аналітичний і синтетичний методи доведення теорем та умінь їх практичного застосування, розроблену головним редактором "Вісника дослідної фізики і елементарної математики" Е. К. Шпачинським. Зосереджено увагу на поглядах В. П. Єрмакова і М. П. Соколова щодо обгрунтування деяких складових культури мислення: зосередження над суттєвим у даному питанні; критичність, раціональність та самостійність мислення. Розглянуто запропоновані В. П. Єрмаковим і М. М. Володкевичем засоби розвитку логічного мислення учнів - задачі на кмітливість, метод поступового ускладнення нестандартних задач, задачі на розкладання дробів, спосіб формування математичних уявлень і понять. З'ясовано значення означених методичних підходів та рекомендацій учених для навчання математики в сучасній загальноосвітній школі. Освещены взгляды деятелей Киевского физико-математического общества (1890 - 1919 гг.) К. Н. Щербины, В. П. Ермакова, Н. П. Соколова, Н. Н. Володкевича, Е. К. Шпачинского на воспитание в учащихся характерных качеств мышления и на содействие его развитию средствами решения математических задач, формирование понятий, доказательства теорем. Раскрыта методика формирования в учащихся знаний об аналитическом и синтетическом методах доказательства теорем и умений их практического применения, разработанную главным редактором "Вестника опытной физики и элементарной математики" Э. К. Шпачинским. Сосредоточено внимание на взглядах В. П. Ермакова и М. П. Соколова по обоснованию некоторых составляющих культуры мышления: сосредоточение над существенным в данном вопросе; критичность, рациональность и самостоятельность мышления. Рассмотрены предложенные В. П. Ермаковым и М. М. Володкевичем средства развития логического мышления учащихся - задачи на сообразительность, метод постепенного усложнения нестандартных задач, задачи на разложение дробей, способ формирования математических представлений и понятий. Выяснено значение указанных методических подходов и рекомендаций ученых для обучения математики в современной общеобразовательной школе. Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-0
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|