РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000407461<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Волощук В. 
Здібнісна природа інтелектуальної обдарованості / В. Волощук, І. Волощук, В. Шепотько // Рідна шк.. - 2009. - № 11. - С. 33-38. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

З позицій феномену "психічна функція" розглянуто місце здібностей у психологічній структурі людської обдарованості. Акцентовано увагу на розкритті змісту поняття "здібності". Визначено "здібності" як властивості функціональних систем, які реалізують пізнавальні та психомоторні процеси, що мають індивідуальну міру вираження, яка виявляється в успішності та якісній своєрідній діяльності. Наведено ознаки, за якими визначаються здібності. Зазначено, що розвиток здібностей відбувається за спіраллю: реалізація можливостей, які надає здібність даного рівня, відкриває перспективи для розвитку здібності вищого рівня. Розкрито чинники, що впливають на розвиток здібностей, зокрема, зв'язок між здібностями й уміннями, функціональну специфіку різних модальностей чутливості. Виокремлено відмінності між навичками та здібностями, протиріччя між здібностями та схильностями. Виявлено роль задатків у розвитку різних здібностей. Зіставлено здібності, як індивідуально-психологічні особливості, з категоріями "одиничне" і "загальне". Констатовано, що обдарованість як індивідуально-своєрідне поєднання здібностей співвідноситься з конкретною діяльністю, тому для її класифікації необхідно враховувати психологічний аналіз відповідних видів діяльності.

С позиций феномена "психическая функция" рассмотрены место способностей в психологической структуре человеческой одаренности. Сосредоточено внимание на раскрытии содержания понятия "способности". Определены "способности" как свойства функциональных систем, реализующих познавательные и психомоторные процессы, которые имеют индивидуальную меру выражения, проявляющуюся в успешности и качественной своеобразной деятельности. Определены признаки, по которым определяются способности. Указано, что развитие способностей происходит по спирали: реализация возможностей, представленных способностями данного уровня, открывает перспективы для развития способности высшего уровня. Раскрыты факторы, влияющие на развитие способностей, в частности, связь между способностями и умениями, функциональную специфику различных модальностей чувствительности. Выделены различия между навыками и способностями, противоречия между способностями и склонностями. Выявлена роль задатков в развитии различных способностей. Сопоставлены способности, как индивидуально-психологические особенности, с категориями "единичное" и "общее". Констатировано, что одаренность как индивидуально-своеобразное сочетание способностей соотносится с конкретной деятельностью, поэтому для ее классификации необходимо учитывать психологический анализ соответствующих видов деятельности.

From the standpoint of the phenomenon of "mental function" The place of skills in the psychological structure of human talent. Focuses on the disclosure of the content of the concept of "ability". Defined "capacity" as the properties of functional systems that implement cognitive and psychomotor processes, which are a measure of individual expression, manifested in the success and quality of original work. Defined features, which are determined by ability. It is indicated that the development of skills takes place in a spiral: realization of opportunities presented by this level of ability, opens up prospects for the development of the ability of higher level. Revealing factors influencing the development of skills, in particular, the relationship between abilities and skills, functional specificity of different modalities of sensitivity. Highlighting the differences between the skills and abilities, the contradictions between the abilities and inclinations. The role of earnest money in the development of various abilities. Ability are compared, as individual psychological characteristics, with the categories of "identity" and "general". Stated that the endowment as individually unique combination of skills related to specific activities, and therefore its classification is necessary to consider the psychological analysis of the activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського