РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000407478<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кучай О. 
Компетенція і компетентність - відображення цілісності та інтеграційної суті результату освіти / О. Кучай // Рідна шк.. - 2009. - № 11. - С. 44-47. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Розглянуто сутність компетентнісного підходу через визначення понять "компетенція" і "компетентність". З'ясовано їх роль у розвитку особистості майбутнього фахівця. Акцентовано на важливості введення в обіг поняття "освітні компетенції" як складних узагальнених способів діяльності, що їх опановує учень під час навчання. Наведено приклади трьох варіантів співвідношення компетентності та компетенції, а саме: компетентність нижча від компетенції; компетентність відповідає компетенції; компетентність перевищує компетенцію. Виділено основні ознаки життєвих (ключових) компетенцій: поліфункціональність, надпредметність і міждисциплінарність, багатомірність і ті, що забезпечують широку сферу розвитку особистості. З огляду на аналіз різних підходів до окреслення понять "компетентність" і "компетенція", зазначено, що хоча ці поняття й розмежовані у визначенні, однак сукупно вони відображають цілісність і збірну, інтеграційну суть як результату освіти, так і результату діяльності людини. Констатовано, що в науці не склалося єдиної думки щодо розуміння сутності досліджуваних понять, і головна проблема полягає у відсутності загальноприйнятих дефініцій компетентності та компетенції.

Рассмотрены сущность компетентностного подхода через определение понятий "компетенция" и "компетентность". Выяснена их роль в развитии личности будущего специалиста. Отмечена важность введения в обращение понятие "образовательные компетенции" как сложных обобщенных способов деятельности, которые осваивает ученик во время учебы. Приведены примеры трех вариантов соотношения компетентности и компетенции, а именно: компетентность ниже компетенции; компетентность соответствует компетенции; компетентность превышает компетенцию. Выделены основные признаки жизненных (ключевых) компетенций: полифункциональность, надпредметность и междисциплинарность, многомерность и те, которые обеспечивают широкую сферу развития личности. Учитывая анализ различных подходов к разработке понятий "компетентность" и "компетенция", указано, что хотя эти понятия и разграничены в определении, однако в совокупности они отражают целостность и сборную, интеграционную сущность как результата образования, так и результата деятельности человека. Констатировано, что в науке не сложилось единого мнения относительно понимания сущности исследуемых понятий, и главная проблема заключается в отсутствии общепринятых дефиниций компетентности и компетенции.

Considered the essence of Competence approach through the definition of "competence" and "competence". Ascertain their role in the development of the personality of the future specialist. Highlighted the introduction of the concept of "educational authority" as a complex of generalized methods of activity that develops the student during their studies. Examples of the three variants of the ratio of competence and competence, namely: competence below competence; competence of the relevant jurisdiction; competence than competence. The following major signs of life (key) competences: polyfunctionality, overobject and interdisciplinarity, multidimensionality and those that provide a broad scope of personal development. Given the analysis of different approaches to developing the concepts of "competence" and "competence", pointed out that although these concepts delineated in the definition, but together they reflect the integrity and the national team, integrative essence as the result of education andhuman activities. Observing that science lacks a consensus on the understanding of the concepts studied, and the main problem is the lack of common definitions of competence and competence.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського