РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000407533<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Отич О. 
Педагогіка мистецтва: від історичної практики - до теоретичного осмислення / О. Отич // Рідна шк.. - 2010. - № 6. - С. 14-19. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Розглянуто генезис педагогіки мистецтва на основі історико-педагогічного аналізу. Розкрито значення поняття "педагогіки мистецтва", що означає сферу наукової діяльності щодо продукування й систематизації науково-педагогічних знань про використання педагогічного потенціалу мистецтва у формуванні особистості та розвитку її індивідуальності, а також адекватно описує практичну педагогічно-мистецьку діяльність, спрямовану на досягнення цього знання й організацію навчально-виховної роботи в різних закладах освіти засобами мистецтва. Аналіз і узагальнення існуючих у педагогічній науці визначень надає можливість розрізняти поняття "педагогіка мистецтва" і "мистецька педагогіка", пов'язуючи перше з педагогічною функцією мистецтва, а друге - з мистецькою освітою. Виокремлено й охарактеризовано концептуальні положення мистецької педагогіки, педагогіки мистецтва. Акцентовано увагу на актуальності використання в сучасній практиці театральної педагогіки, педагогіки театру, педагогіки образотворчого мистецтва, музики, художнього слова. Основними напрямами реалізації їх змісту є: культурологічний, соціально орієнтований, професіоналізуючий, творчо-розвивальний, індивідуалізуючий. Констатовано зростання значення педагогіки мистецтва, яка сприяє переходу від авторитарної педагогіки знань, вимог і примусу до гуманістичної педагогіки свободи, творчості й індивідуальності. Наголошено на закономірності виникнення в процесі розвитку теоретичного знання нових субдисциплін, які поглиблюють розуміння аспектів наукової теорії і практики, однією із яких має стати педагогіка мистецтва.

Рассмотрен генезис педагогики искусства на основе историко-педагогического анализа. Раскрыто значение понятия "педагогики искусства", что представляет собой сферу научной деятельности по продуцированию и систематизации научно-педагогических знаний об использовании педагогического потенциала искусства в формировании личности и развития ее индивидуальности, а также адекватного описания практической педагогически-художественной деятельности, направленной на достижение этого знания и организацию учебно-воспитательной работы в различных учреждениях образования средствами искусства. Анализ и обобщение существующих в педагогической науке определений дает возможность различать понятия "педагогика искусства", и "художественная педагогика", связывая первое с педагогической функцией искусства, а второе - с художественным образованием. Выделены и охарактеризованы концептуальные положения художественной педагогики и педагогики искусства. Акцентировано внимание на актуальности использования в современной практике театральной педагогики, педагогики театра, педагогики изобразительного искусства, музыки, художественного слова. Основными направлениями реализации их содержания являются: культурологический, социально ориентированный, профессионализующий, творчески-развивающий, индивидуализирующий. Констатировано рост значения педагогики искусства, способствующей переходу от авторитарной педагогики знаний, требований и принуждения к гуманистической педагогике свободы, творчества и индивидуальности.

Отмечена закономерность возникновения в процессе развития теоретического знания новых субдисциплин, которые углубляют понимание аспектов научной теории и практики, одной из которых должно стать педагогика искусства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ.р-2 + Щ006.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського