РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000407542<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Білоусова Н. 
Педагогічні умови формування потреби у самовдосконаленні в учнів молодшого підліткового віку / Н. Білоусова // Рідна шк.. - 2010. - № 6. - С. 45-49. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Обгрунтовано значення педагогічних умов організації процесу самовдосконалення особистості учня в контексті переосмислення підходів до формування особистості та її розвитку. Виокремлено й охарактеризовано педагогічні умови формування потреби у самовдосконаленні в учнів молодшого підліткового віку: належне науково-теоретичне та методичне забезпечення; врахування принципів особистісно орієнтованого підходу, застосування якого виявляється у допомозі дитині в пізнанні самої себе, в залученні вихованців до активності, у мотивації постійного самовдосконалення та формуванні духовних цінностей, сприянні самореалізації, самовдосконаленню особистості; створення емоційно-творчого морально-психологічного клімату у класі, враховуючи обов'язково позитивні якості учнів; створення для учнів ситуацій успіху; які зумовлюють спрямованість особистості на "самоцінний вияв активності", використання прийомів створення таких ситуацій: пропонування альтернатив для самостійного вибору, спільні роздуми, спонукання до самоаналізу, звернення до досвіду, порада, натяк, підказка, підбадьорювання, позитивні словесні оцінки, вислови. Акцентовано увагу на такі умови формування потреби у самовдосконаленні як підвищення педагогічної культури батьків, для чого розроблено цикл занять з батьками в межах батьківського університету, де крім теоретичних лекцій проведено тренінги зі складання режимів дня для дітей, планів самовдосконалення. Окреслено види робіт з батьками, як теоретичного, так і практичного спрямування.

Обосновано значение педагогических условий в организации процесса самосовершенствования личности ученика в контексте переосмысления подходов к формированию личности и ее развитию. Выделены и охарактеризованы педагогические условия формирования потребности в самосовершенствовании в учащихся младшего подросткового возраста: надлежащее научно-теоретическое и методическое обеспечение; учет принципов личностно-ориентированного подхода, применение которого оказывает помощь ребенку в познании самого себя, самосовершенствованию личности; создание эмоционально-творческого морально-психологического климата в классе, учитывая положительные качества учащихся; создание для них ситуаций успеха, которые обусловливают направленность личности на "самоценное проявление активности". Освещены приемы создания ситуаций успеха, а именно: предложение альтернатив для самостоятельного выбора, совместные размышления, побуждение к самоанализу, обращение к опыту, совет, намек, подсказка, ободрение, положительные словесные оценки, высказывания, различные символы, привлечение учащихся к интересной деятельности, параллельному действию. Акцентировано внимание на таком условии формирования потребности в самосовершенствовании как повышение педагогической культуры родителей, для чего разработан цикл занятий с родителями в рамках родительского университета, где кроме теоретических лекций проведены тренинги по составлению режимов дня для детей, планов самосовершенствования. Очерчены виды работ с родителями, как теоретического, так и практического направления.

The author represents the pedagogical conditions of effective formation of the need for self-perfection in junior teenagers comprise proper scientific theoretical and methodological ensuring of the process, creating favorable microclimate in the classgroup, organizing of the educational process on the basis of personality oriented approach, rising of methodological and scientific level of form masters and the pedagogical culture of parents.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського