Постоленко І. Планування і цілеспрямування педагогічного процесу у школах Великої Британії / І. Постоленко // Рідна шк.. - 2010. - № 6. - С. 68-71. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.Розглянуто процес планування і цілеспрямування шкільної освіти у Великій Британії, який дозволяє чітко визначити зміст роботи на певний період, добрати раціональні методи та прийоми навчання та виховання, завдяки чому реалізується послідовність і перспективність у роботі з дітьми. Обгрунтовано відповідність планування педагогічного процесу таким принципам, як актуальність, цілісність і логічність, перспективність, повторюваність педагогічного процесу, підпорядкованому державним, регіональним і місцевим завдянням і вимогам щодо розвитку освіти. Окреслено основні освітні цілі, викладені в Національному навчальному плані, що доповнюються й модифікуються у регіональних відділах освіти, на рівні місцевих рад відбувається остаточне й адаптоване до потреб споживачів цілеспрямування педагогічного процесу. Виокремлено перелік вимог до складання річних і перспективних планів; план діяльності з урахуванням нормативних вимог, який складає кожна школа. Акцентовано увагу на таких особливостях діяльності британських навчально-виховних закладів, як співпраця шкільного колективу, батьків і громадськості, впровадження інноваційних проектів, пов'язаних з реалізацією стратегії відкритості школи її соціокультурному довкіллю. Зроблено висновок, що процес навчально-виховної роботи відбувається на основі плану та стандартів освіти, існує чіткий перелік цілей організації педагогічного процесу у школі для всіх суб'єктів. Рассмотрен процесс планирования и целенаправления школьного образования в Великобритании, который дает возможность четко определить содержание работы на определенный период, подобрать рациональные методы и приемы обучения и воспитания, благодаря чему реализуется последовательность и перспективность в работе с детьми. Обосновано соответствие планирования педагогического процесса таким принципам, как актуальность, целостность и логичность, перспективность, повторяемость педагогического процесса, подчиненного государственным, региональным и местным задачам и требованиям по развитию образования. Освещены общие образовательные цели, изложенные в Национальном учебном плане, которые дополняются и модифицируются в региональных отделах образования, на уровнеместных советов происходит окончательное и адаптированное к потребностям потребителей целенаправление педагогического процесса. Выделен перечень требований к составлению годовых и перспективных планов; план деятельности с учетом нормативных требований, который составляет каждая школа. Акцентировано внимание на таких особенностях деятельности британских учебно-воспитательных учреждений, как сотрудничество школьного коллектива, родителей и общественности, внедрение инновационных проектов, связанных с реализацией стратегии открытости школы ее социокультурной окружающей среде. Сделан вывод, что процесс учебно-воспитательной работы происходит на основе плана и стандартов образования, существует четкий перечень целей организации педагогического процесса в школе для всех субъектов. The article analyzes the process of planning and purposeful tendency in school education in Great Britain. Such peculiarities of British schools activities are emphasized: cooperation of school staff, parents and community; making school schedule; providing and realization of innovative projects. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4ВЕЛ) + Ч421.211
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|