РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000407571<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Розсоха А. 
Реформаторські погляди Миколи Ланге на шкільну освіту / А. Розсоха, О. Коваленко // Рідна шк.. - 2010. - № 12. - С. 41-45. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

За результатами дослідження маловідомих архівних і літературних джерел стверджено про активну участь М. М. Ланге у реформуванні шкільної освіти початку ХХ ст. Висвітлено внесок ученого до розв'язання окремих питань її реформування. Відзначено, що, за Ланге, реформу школи спроможні здійснити соціальні організації, такі, як держава, церква, сім'я та громада за умови правильного та чіткого визначення меж свого впливу. Подано зміст клопотання щодо здійснення реформ (запровадити загальнообов'язкове елементарне навчання, послабити та суворо обмежити законом бюрократичний вплив на школу, надати педагогічним радам середніх шкіл право обирати директора й інспектора тощо), з яким звернувся педагогічний відділ історико-філологічного товариства в Одесі до Ради Міністрів, за обов'язкової участі вільно обраних народних представників у розробленні шкільного законодавства. Підкреслено співзвучність ідей Ланге з сучасними освітнімі проблемами та завданнями освіти.

По результатам исследования малоизвестных архивных и литературных источников утверждается об активном участие Н. Н. Ланге в реформировании школьного образования начала ХХ в. Отражен вклад ученого в решение отдельных вопросов ее реформирования. Отмечено, что, по Ланге, реформу школы способны осуществить социальные организации, такие как государство, церковь, семья и община при правильном и четком определения границ своего влияния. Представлено содержание ходатайства о реформах (ввести общеобязательное элементарное обучение, ослабить и строго ограничить законом бюрократическое влияние на школу, предоставить педагогическим советам средних школ право избирать директора и инспектора), с которым обратился педагогический отдел историко-филологического общества в Одессе в Совет Министров, при обязательным условии участия свободно избранных народных представителей в разработке школьного законодательства. Подчеркнуто созвучие идей Ланге с современными образовательными проблемами и задачами образования.

The views of the famous pedagogue and psychologist M. Lanhe of the problems of education of the end of the XIXth - the beginning of the XXth century and the contribution of scientist in solving some problems of its reforming are analyzed in the article. The accent is made on the harmony of M. Lange's ideas with modern educational problems and tasks.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського