РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000407585<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Куйбіда В. 
Роль народних знань про навколишній світ у формуванні академічних природничих наук / В. Куйбіда // Рідна шк.. - 2010. - № 12. - С. 13-16. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Доведено, що народні знання (НЗ) про навколишній світ відіграли важливу роль у становленні академічних знань (АЗ) та є фундаментом, на якому базуються всі сучасні академічні науки. Проведено порівняльний аналіз між НЗ та АЗ. Відзначено, що АЗ та НЗ мають спільні витоки, характерні ознаки й особливості: Виокремлено відмінності між НЗ та АЗ за знаннями про об'єкти (НЗ не притаманна ідеалізація об'єктів, а в АЗ реальні об'єкти слугують для побудови абстрактних); за знаннями про проблеми (у НЗ джерела проблем виникають з повсякденної практики, а в АЗ - також і всередині самої науки), за знаннями про методи (у НЗ домінують якісні, кількісні експерименти та зароджуються мисленнєві, в АЗ - усі відомі методи емпіричного пізнання). Обгрунтовано, що врахування багатовікових НЗ у процесі вивчення особливостей сучасного стану науки, їх поєднання і застосування мають визначальне значення у забезпеченні дидактичних принципів і принципів національного виховання.

Доказано, что народные знания (НЗ) об окружающем мире сыграли важную роль в становлении академических знаний (АЗ) и являются фундаментом, на котором базируются все современные академические науки. Проведен сравнительный анализ между НЗ и АЗ. Отмечено,что НЗ и АЗ имеют общие истоки, характерные признаки и особенности. Выделены различия между НЗ и АЗ по знаниям об объектах (НЗ не присуща идеализация объектов, а в АЗ реальные объекты служат для построения абстрактных), по знаниям о проблемах (в НЗ источники проблем возникают из повседневной практики, а в АЗ - также и внутри самой науки), по знаниям о методах (в НЗ доминируют качественные, количественные эксперименты и зарождаются мыслительные, в АЗ - все известные методы эмпирического познания). Обосновано, что учет многовековых НЗ в процессе изучения особенностей современного состояния науки, их сочетание и применение имеет определяющее значение в обеспечении дидактических принципов и принципов национального воспитания.

The article deals with the attempt of philosophic comprehension of folk natural knowledge, considered objects, problems and methods of folk natural and academic natural knowledge and their comparative analysis is made.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б. р(4УКР)3-2

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського