РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000407618<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Дічек Н. 
Універсальність педагогічного новаторства В. О. Сухомлинського / Н. Дічек // Рідна шк.. - 2010. - № 3. - С. 8-11. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано педагогічний феномен розробленої В. О. Сухомлинським виховної концепції, втіленої в діяльності Павлиської школи з погляду її новаторського потенціалу й універсальності ідей. Виділено дві групи його новаційних здобутків: на рівні ідей та методично-прикладні. Акцентовано увагу боротьбі Сухомлинського за право на існування та визнання своїх ідей, які не були стандартними для радянського світогляду: глибока істинна народність позиції, близькість до традицій української культури, визнання освітнім пріоритетом і найвищою цінністю особистість дитини. Зазначено, що В. О. Сухомлинський став своєрідним продовжувачем філософської кордоцентричної традиції Г. С. Сковороди засобами педагогіки, стверджуючи, що в розвитку внутрішнього світу дитини джерелом людяного серця є творча праця (що є свідченням нерозривного зв'язку моральних традицій українців). Указано на новаторство в галузі встановлення і підтримання шкільно-сімейних традицій виховання, на створення В. О. Сухомлинським "Батьківської школи", відстоювання ним пріоритету сімейного, батьківського виховання. Підсумовано, що комплекси новаторських ідей В. О. Сухомлинського мають універсальне педагогічне значення.

Проанализирован педагогический феномен разработанной В. А. Сухомлинским воспитательной концепции, воплощенной в деятельности Павлышской школы с точки зрения ее новаторского потенциала и универсальности идей. Выделены две группы его новационных достижений: на уровне идей и методическо-прикладные. Акцентировано внимание на необходимости оспаривать право на существование и признание своих идей, который не были стандартными для советского мировоззрения: глубокая истинная народность позиции, близость к традициям украинской культуры, признание образовательным приоритетом и высшей ценностью личность ребенка. Указано, что В. А. Сухомлинский стал своеобразным продолжателем философской кордоцентричной традиции Г. С. Сковороды средствами педагогики, утверждая,что в развитии внутреннего мира ребенка источником человеческого сердца является творческий труд (что является свидетельством неразрывной связи моральных традиций украинцев). Указано на новаторство в области установления и поддержания школьно-семейных традиций воспитания, на создание В. А. Сухомлинским "Родительской школы", отстаивание им приоритета семейного, родительского воспитания. Подытожено, что комплексы новаторских идей В. А. Сухомлинского имеют универсальное педагогическое значение.

The significance of V. O. Sukhomlinsky's innovations in education for humanitarian practice is analyzed in article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського