РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000407641<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Лавриченко Н. 
Формування світогляду особистості як педагогічна проблема / Н. Лавриченко // Рідна шк.. - 2009. - № 12. - С. 3-7. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні та методологічні проблеми цілеспрямованого формування світогляду учнів у навчально-виховному процесі. Проаналізовано засадничі педагогічні підходи до реалізації цієї мети. Зосереджено увагу на формально-логічному та наративному (безпосередньо пов'язаному з використанням природної мови для опису сутності подій) способах формування світогляду учнів. Визначено роль школи і вчителя у формуванні базисних установок особистості, через які, як через своєрідну "призму", людина сприймає, переживає, пояснює й інтерпретує довколишній світ. Зазначено, що на школу, вчителя покладається завдання подбати про те, щоб світосприйняття, світовідчуття, світорозуміння, світовідношення як структурні компоненти світогляду особистості набули системності та цілісності в контексті загальної зорієнтованості учнів на науковий світогляд.

Рассмотрены теоретические и методологические проблемы целенаправленного формирования мировоззрения учащихся в учебно-воспитательном процессе. Проанализированы основополагающие педагогические подходы к реализации этой цели. Сосредоточено внимание на формально-логическом и наративном (непосредственно связанном с использованием естественного языка для описания сущности событий) способах формирования мировоззрения учащихся. Определена роль школы и учителя в формировании базисных установок личности, через которые, как через своеобразную "призму", человек воспринимает, переживает, объясняет и интерпретирует окружающий мир. Указано, что на школу, учителя возлагается задача позаботиться о том, чтобы мировосприятие, мироощущение, миропонимание, мироотношение как структурные компоненты мировоззрения личности приобрели системность и целостность в контексте общей ориентированности учащихся на научное мировоззрение.

The theoretical and methodological problems of forming a focused vision of students in the educational process. Analyzed the fundamental pedagogical approaches to achieve this goal. Focuses on the formal-logical and narativnom (directly associated with the use of natural language to describe the essence of events) the method of forming world view of students. The role of schools and teachers in forming the basis of a person, through which, as a kind of "perspective", a person perceives, experiences, explains and interprets the world around us. It is indicated that the school, the teacher has the task to take care of that worldview, attitude, outlook, mirootnoshenie as structural components of the worldview of personality has become systematic and integrity in line with the general orientation ofx students to the scientific outlook. We formulate the foundation principles of educational activities for the designated problem: the principle of constructivism, the principle of interaction between teacher and pupil, the principle of sound pragmatism, the principle of cultural appropriateness, the principle of humanism as primarily a method of synthesis described in the scientific investigation of the theoretical and scientific views.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського