РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000407646<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Столяренко О. 
Ціннісне ставлення до людини: виховна модель толерантних взаємовідносин учасників навчально-виховного процесу / О. Столяренко // Рідна шк.. - 2010. - № 3. - С. 47-52. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано проблему створення моделі формування толерантних відносин учителів і учнів на основі ціннісного ставлення до людини (ЦСЛ), пошуку найефективніших педагогічних засобів і методики оптимізації процесу створення в ЗНЗ сприятливих умов для гуманістичного виховання. Запропоновано розроблену, апробовану та впроваджену у шкільну практику структурно-функціональну модель виховання у школярів ЦСЛ, побудовану на основі оволодіння гуманістичною діяльністю та на різних галузях людинознавства, у якій реалізовано ідею варіативності у визначенні цілей, змісту і способів організації освітньо-виховної діяльності наведено базові положення варіативно-модельного підходу в розробленні гуманістичної виховної системи), а також механізм постійного самовідтворення й удосконалення виховної системи. Зазначено, що мета такого виховання - навчити молодь жити та діяти в суспільстві на користь собі й іншим на рівнях планети, країни, регіону, мікрорайону, школи, сім'ї, особистості, враховуючи рекомендації міжособистісної толерантної взаємодії. Висвітлено методику діагностування результатів виховання за допомогою визначення анкетуванням рівня громадської активності вихованців і вміння співпрацювати з іншими (інтегрального показника сформованості соціального досвіду, що базується на ЦСЛ), а також рівня практичної здатності вихованців до соціального творення.

Проанализирована проблема создания модели формирования толерантных отношений учителей и учеников на основе ценностного отношения к человеку (ЦОЧ), поиска эффективных педагогических средств и методики оптимизации процесса создания в ОУЗ благоприятных условий для гуманистического воспитания. Предложена разработанная, апробированная и внедренная в школьную практику структурно-функциональная модель воспитания у школьников ЦОЧ, построенная на основе овладения гуманистической деятельностью и на различных отраслях антропологии и реализующая идею вариативности в определении целей, содержания и способов организации образовательно-воспитательной деятельности (представлены базовые положения вариативно-модельного подхода в разработке гуманистической воспитательной системы), а также разработанный механизм постоянного самовоспроизведения и совершенствования воспитательной системы. Отмечено, что цель такого воспитания - научить молодежь жить и действовать в обществе в пользу себе и другим на уровнях планеты, страны, региона, микрорайона, школы, семьи, личности, учитывая рекомендации межличностной толерантного взаимодействия. Освещена методика диагностирования результатов воспитания с помощью определения анкетированием уровня общественной активности воспитанникови умение сотрудничать с другими (интегрального показателя сформированности социального опыта, базирующегося на ЦОЧ), а также уровня практической способности воспитанников к социальному созиданию.

In the present article the model of making tolerant relationships between teachers and pupils on the value approach to a person principle is described and analyzed. It is concerned with the efficient teaching methods and techniques that can be helpfulin the process of providing favorable conditions for humanistic education in secondary schools. The article also suggests the ways of introducing innovative teaching methods and techniques.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.16

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського